Meetings as a Management Tool for Educational Development
La reunión como herramienta de gestión del desarrollo educacional
Author
Saavedra Castellanos, Andrés
Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/213910.29344/07180772.33.2139
Abstract
This article address the theoretical foundations of meetings. Its new proposal lies in the presentation of the elements to consider in order to transform meetings into a management tool for educational development. In this sense, the levels of participation in meetings are defined according to type and form. In conjunction with this, the author outlines the relationships that must be established between participation, strengthening of professional skills and agreements. This work is the product of the author's work in the leadership of research projects, advisory and teacher and leader training in Cuba and Latin America. It is a perspective offered up for debate and discussion by researchers, teachers, specialists and professionals. El artículo aborda las bases teóricas de la reunión. Su novedad radica en la presentación de los elementos a tener en cuenta para convertirla en una herramienta de gestión del desarrollo educacional. En tal sentido, se definen los niveles de participación que tienen lugar en las reuniones, según el tipo y forma de realización. Unido a ello, se precisan las relaciones que deben establecerse entre participación, potenciación de competencias profesionales y acuerdos. Este trabajo es producto de la experiencia del autor en la dirección de proyectos de investigación, asesorías y capacitaciones desarrolladas con docentes y directivos en Cuba y Latinoamérica. Es un punto de vista que se pone a consideración de investigadores, docentes, especialistas y profesionales para su debate y discusión.