Foro Educacional
Browse by
Revista dedicada a la educación, la cual abarca estudios sobre didácticas, metodologías y estrategias pedagógicas, currículum, competencias, entre otros.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Docencia, formación inicial, metodologías, estrategias pedagógicas |
Entidad editora | Facultad de Educación. Universidad Católica Silva Henríquez. |
Idioma | Español |
ISSN - edición electrónica | 0718-0772 |
Fecha de inicio | 1996 |
Indices | Latindex |
Web de la revista | Foro Educacional |
Recent publication
-
Teaching practitioners and barriers faced during emergency remote teaching for COVID-19: integrative review
Foro Educacional; No. 38 (2022); 7-37. -
The wandering of childhood in the face of the pandemic, stranded subjectivities and the traces of confinement
Foro Educacional; No. 38 (2022); 69-97. -
THE PEDAGOGICAL PRACTICE OF SCHOOL TEACHERS IN TIMES OF PANDEMIC
Foro Educacional; No. 38 (2022); 185-211. -
Análisis de las expectativas para diseñar un programa de posgrado en ultrasonido en México
Foro Educacional; No. 38 (2022); 125-153. -
Legislative history of the educational response to diversity in the Spanish State: from the Moyano Law to the LOMLOE
Foro Educacional; No. 38 (2022); 155-183. -
Development and acquisition of critical literacy skills in Early Childhood Education
Foro Educacional; No. 38 (2022); 39-67. -
The inclusive approach of Universal Design for Learning for students with intellectual disabilities
Foro Educacional; No. 38 (2022); 99-123. -
Las tareas interdisciplinarias como concepción para la formación de ingenieros
Foro Educacional; No. 38 (2022); 213-239. -
The elective affinity between artistic education and society: notes to think about from the Chilean case
Foro Educacional; No. 37 (2021). -
Train teachers from the heart to the heart: analysis of the construction of the professional identity of excellent teachers.
Foro Educacional; Núm. 36 (enero - julio 2021): Foro Educacional; 79-100. -
Social-emotional education seeks a place in elementary school
Foro Educacional; Núm. 36 (enero - julio 2021): Foro Educacional; 133-158. -
Between the pedagogy of absence and hospitality. Reflections on Diversities and Being a Teacher in Chile.
Foro Educacional; Núm. 36 (enero - julio 2021): Foro Educacional; 27-46. -
Proyectos artísticos pedagógicos con enfoque de género para el trabajo en la escuela
Foro Educacional; Núm. 36 (enero - julio 2021): Foro Educacional; 101-131. -
Curricular prioritization in a pandemic context: Opportunity for a new school curriculum in Chile
Foro Educacional; No. 37 (2021). -
The play and school coexistence in boys and girls: a review
Foro Educacional; No. 37 (2021). -
Bellei, C., Contreras M., Valenzuela, J. & Vanni, X. (Coords.) (2020). El liceo en tiempos turbulentos. Cómo ha cambiado la educación media chilena. Santiago, Chile: Lom Ediciones-Universidad de Chile. ISBN: 978-956-00-1256-2
Foro Educacional; Núm. 36 (enero - julio 2021): Foro Educacional; 161-163. -
Identidad profesional docente
Foro Educacional; Núm. 35 (julio-diciembre 2020): Foro Educacional; 159-162. -
Creation of Inclusive Classrooms: A Proposal for Serving Students with Intellectual Disabilities
Foro Educacional; Núm. 35 (julio-diciembre 2020): Foro Educacional; 121-145.