Challenges and Strategies of University Students in English-medium Instruction (EMI) Classes: A case study
Desafíos y estrategias de los estudiantes universitarios en las clases de enseñanza media en inglés (EMI): un estudio de caso
Author
Siddiqui, Kamran Akhtar
Syed, Hassan
Sahito, Zafarullah
Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/254410.29344/07180772.36.2544
Abstract
English language has grown to be a lingua franca of the present day world. Therefore, even non- English European and Asian countries have adopted English as a medium of instruction. English has continuously been the medium of instruction in the higher education of Pakistan in spite of having a great linguistic diversity and national language Urdu as the medium of instruction at school level. This study aims to explore the perceptions of undergraduates about EMI, challenges they face in EMI classrooms and solutions they suggest for mitigation of their issues. The qualitative data collected through semi-structured interviews reveals that students perceive EMI to be beneficial for higher education, employment and progressive thought. However, they face challenges related to teachers' English proficiency, code-switching, vocabulary and receptive as well as productive skills. They suggest that English-proficient instructors, continuous use of English, language support from university can help them overcome these challenges effectively. El inglés se ha convertido en la lengua franca del mundo actual. Como resultado, incluso los países europeos y asiáticos que no hablan inglés utilizan el inglés como medio de instrucción. A pesar de su gran diversidad lingüística y el urdu como idioma de instrucción a nivel escolar, el inglés siempre ha sido el medio de instrucción en la educación superior en Pakistán. Este estudio explora las perspectivas de los estudiantes universitarios sobre la instrucción en inglés medio, los desafíos que enfrentan en las clases de inglés medio y las estrategias que proponen para aliviar los problemas. Según los datos cualitativos adquiridos a través de entrevistas semiestructuradas, los estudiantes ven la instrucción en inglés como una ventaja para
la educación superior, los trabajos y el pensamiento progresista. Sin embargo, la competencia en inglés de los profesores, el cambio de código, el vocabulario y las habilidades receptivas y productivas les crean algunos obstáculos. Creen que los profe sores con conocimientos de inglés, el uso constante del inglés
y el apoyo lingí¼ístico de la universidad pueden ayudarlos a superar estos obstáculos.