• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item

Audiences and calling strategies in film festivals in Chile

Audiencias y estrategias de convocatoria en festivales de cine nacional

Author
Palma, Tobías

Alvarado, Pablo

García, Íñigo

Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/31610
10.5354/rcm.v0i30.31610
Abstract
This study on audiences in film festivals in Chile establishes four analytic categories of audiences, according to cultural consumption habits: real, transitory, potential and specific audiences, after a research based on a mixed methodology – interviews, survey and observation in-situ in 6 film festivals, with participation of different actors in the national audio-visual area, such as the public sector, industry, workers and artists, distribution, festivals and audiences, and their perspective over the audience development. This allowed us to observe the lack of coordination or common project between them, as the difference between calling strategies in each festival and their disparity in results, which, in some cases, there is very little knowledge about their audiences and, on the other hand, others have much more conscience about it.
 
Este estudio sobre audiencias en festivales de cine en Chile establece cuatro categorías analíticas de audiencia, según hábitos de consumo: reales, transitorias, potenciales y específicas. En base a una metodología mixta -entrevistas en profundidad, encuesta y observación participante en 6 festivales de cine- se arrojaron conclusiones sobre todos los actores del sector audiovisual: sector público, industria, realizadores, distribuidores, festivales y audiencias. Los resultados dan cuenta de la falta de un proyecto transversal al sector, y se destacan las diferentes estrategias de convocatoria de los festivales y la disparidad en sus resultados, donde se observan casos de poco conocimiento de sus audiencias y otros con mayor cercanía al público.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB