Show simple item record

Audiencias y estrategias de convocatoria en festivales de cine nacional

dc.creatorPalma, Tobías
dc.creatorAlvarado, Pablo
dc.creatorGarcía, Íñigo
dc.date2015-01-21
dc.date.accessioned2022-07-05T13:44:43Z
dc.date.available2022-07-05T13:44:43Z
dc.identifierhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/31610
dc.identifier10.5354/rcm.v0i30.31610
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/187634
dc.descriptionThis study on audiences in film festivals in Chile establishes four analytic categories of audiences, according to cultural consumption habits: real, transitory, potential and specific audiences, after a research based on a mixed methodology – interviews, survey and observation in-situ in 6 film festivals, with participation of different actors in the national audio-visual area, such as the public sector, industry, workers and artists, distribution, festivals and audiences, and their perspective over the audience development. This allowed us to observe the lack of coordination or common project between them, as the difference between calling strategies in each festival and their disparity in results, which, in some cases, there is very little knowledge about their audiences and, on the other hand, others have much more conscience about it.en-US
dc.descriptionEste estudio sobre audiencias en festivales de cine en Chile establece cuatro categorías analíticas de audiencia, según hábitos de consumo: reales, transitorias, potenciales y específicas. En base a una metodología mixta -entrevistas en profundidad, encuesta y observación participante en 6 festivales de cine- se arrojaron conclusiones sobre todos los actores del sector audiovisual: sector público, industria, realizadores, distribuidores, festivales y audiencias. Los resultados dan cuenta de la falta de un proyecto transversal al sector, y se destacan las diferentes estrategias de convocatoria de los festivales y la disparidad en sus resultados, donde se observan casos de poco conocimiento de sus audiencias y otros con mayor cercanía al público.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Comunicación e Imagenes-ES
dc.relationhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/31610/37669
dc.sourceComunicación y Medios; No. 30 (2014): Violencia de Género y Comunicación; Pág. 255 - 270en-US
dc.sourceComunicación y Medios; Núm. 30 (2014): Violencia de Género y Comunicación; Pág. 255 - 270es-ES
dc.source0719-1529
dc.source0716-3991
dc.subjectPublic policyen-US
dc.subjectAudio-visual industryen-US
dc.subjectAudiencesen-US
dc.subjectCalling strategiesen-US
dc.subjectFilm festivalsen-US
dc.subjectPolítica Públicaes-ES
dc.subjectIndustria Audiovisuales-ES
dc.subjectAudienciases-ES
dc.subjectEstrategias de Convocatoriaes-ES
dc.subjectFestivales de Cinees-ES
dc.titleAudiences and calling strategies in film festivals in Chileen-US
dc.titleAudiencias y estrategias de convocatoria en festivales de cine nacionales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record