Show simple item record

El rol de la cantidad de input en el proceso de aprendizaje de las categorías vocálicas / i:/ e/ I/ del inglés por niños castellano hablantes

dc.creatorPinillos Chávez, Paloma
dc.date2016-08-23
dc.date.accessioned2022-07-05T18:38:29Z
dc.date.available2022-07-05T18:38:29Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/42719
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/189263
dc.descriptionStudies such as Escudero’s (2005) indicate that the exposure to an increased amount of input on the second language (L2) allows the student to perceive and, therefore, develop a best categorization of the distinctive sounds of it. This research studies the perception and categorization of two Spanish-speaking children groups who are exposed to different amounts of L2 (British English) during elementary school. This exposure was analyzed applying a test, which allows observing and measuring the perception and categorization of acoustic stimuli. This investigation shows that the children from the school with largest amount of L2 input, achieve most optimally the perception and categorization of the acoustic stimuli, specifically the English phonemes /i:/ and /I / in comparison to children from the school with shortest amount of English input.en-US
dc.descriptionEstudios como el de Escudero (2005), señalan que la exposición a una mayor cantidad de input en la segunda lengua (L2) permite que el aprendiente perciba y, por tanto, categorice mejor los sonidos distintivos de esta. La presente tesis investiga la percepción y categorización de dos grupos de niños castellanohablantes expuestos a cantidades disímiles de input en su L2, el inglés, durante los años de educación primaria, mediante la aplicación de una prueba que permite observar y medir su percepción y categorización de estímulos acústicos. La investigación muestra que los niños del colegio que brinda mayor cantidad de input de la L2 perciben y categorizan los estímulos acústicos, como los fonemas /i:/ e /I/ del inglés, de manera más exitosa que los niños del colegio que brinda menor cantidad de input de esta lengua.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/42719/44690
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 45 (2015): Primer Semestre; Pág. 87 - 107es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.subjectadquisición de segunda lenguaes-ES
dc.subjectpercepción fonológicaes-ES
dc.subjectcategorías fonológicases-ES
dc.subjectcantidad inputes-ES
dc.subjectinglés británicoes-ES
dc.subjectsecond language acquisitionen-US
dc.subjectphonological perceptionen-US
dc.subjectphonological categoriesen-US
dc.subjectamount of inputen-US
dc.subjectBritish Englishen-US
dc.titleThe role of the amount of input in the learning process of English vocalic categories /i: / and /I/ by Spanish-speaking childrenen-US
dc.titleEl rol de la cantidad de input en el proceso de aprendizaje de las categorías vocálicas / i:/ e/ I/ del inglés por niños castellano hablanteses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record