• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

Teaching poetry through the application of the strategies which respond to statements made in the communicative, natural and multiple intelligences approaches

Enseñar poesía a través de la aplicación de las estrategias que corresponden a los enfoques inteligencias múltiples, comunicativo y natural.

Author
torrellas, lusvic

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/43398
Abstract
The main objective of this study is to create guidelines towards a systematic teaching of poetry through the application of strategies which respond to statements made in the Communicative, Natural, and Multiple Intelligences approaches in the compulsory courses of ‘Introduction to Literature and Culture of the English Speaking World’ and ‘British Literature’ of the English Department at Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Instituto Pedagógico de Barquisimeto, Venezuela. For the development of this research, a careful revision of the theoretical framework was carried out. Our theoretical framework comprises the Communicative, Multiple Intelligences and the Natural approaches; the concept of poetry; the teaching of Literature, and the revision of strategies that correspond to each approach. Due to what it is mentioned above allowed the author of this research to determine guidelines intended to systematize the teaching of poetry through the application of strategies, which respond to statements made in Communicative, Natural, and Multiple Intelligences approaches
 
La presente investigación tiene como objetivo crear lineamientos para sistematizar la enseñanza de la poesía a través de las estrategias que corresponden a los enfoques Comunicativo, Natural e Inteligencias Múltiples en los cursos obligatorios de “Introducción a la Literatura y la Cultura del Mundo de Habla Inglesa” y “Literatura Británica” del Departamento de Idiomas Modernos de la Universidad Pedagógica Experimental Libertador - Instituto Pedagógico de Barquisimeto, Venezuela. Este artículo de investigación tiene su fundamentación teórica en los enfoques Comunicativo, Natural e Inteligencias Múltiples; la conceptualización de la poesía; la enseñanza de la literatura y la revisión de las estrategias que caracterizan cada enfoque. Lo anteriormente expuesto permitió determinar los lineamientos para sistematizar la enseñanza de la poesía a través de la aplicación de las estrategias que corresponden a los enfoques Comunicativo, Natural e Inteligencias Múltiples.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB