• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

EQUITY MEANS HAVING FULL VOICE IN THE CONVERSATION

EQUIDAD SIGNIFICA PARTICIPAR PLENAMENTE EN LA CONVERSACIÓN

Author
Bazerman, Charles

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/49249
Abstract
Higher education reforms and inclusion policies open the door to many new talented students previously unable to enter traditional research universities. However, these new students need academic support, particularly in reading and writing to meet the new expectations and cultures of higher education. Academic reading and writing are challenges even for the best prepared students: the language and textual forms of academic disciplines are unfamiliar and highly specialized--building new relationships between the participants and new approaches to academic subjects. Students should be able to synthesize and evaluate information and ideas from multiple sources and generate their own conclusions within the theoretical frameworks and disciplinary practices of their areas, representing data, evidence and knowledge appropriately and establishing meaningful links with the relevant literature. In fact, students, both new and traditional, would gain from support in building such skills. Such support increases retention, completion of studies and professional success for both types of students.
 
en la educación superior chilena, las reformas y las políticas de inclusión abren la puerta a muchos nuevos estudiantes talentosos que anteriormente no podían ingresar a las universidades tradicionales de investigación. Sin embargo, los estudiantes necesitan ayudar en la lectura y la escritura universitarias a enfrentar las nuevas expectivas y culturas de la educación superior. La lectura y la escritura universitarias son desafíos incluso para los estudiantes más preparados: el lenguaje y las formas textuales de las disciplinas académicas resultan poco familiares y altamente especializados y, más aún, construyen nuevas relaciones entre los participantes y nuevas formas de aproximarse a los temas académicos. Los estudiantes deben poder sintetizar y evaluar información e ideas a partir de múltiples fuentes y generar sus propias conclusiones. Los estudiantes deben poder hacer todo esto dentro de los marcos teóricos y las prácticas disciplinares de sus áreas: representar datos, evidencia y conocimiento de forma adecuada y establecer lazos significativos con la bibliografía relevante. Este es el tipo de apoyo que todos los estudiantes, tanto nuevos como tradicionales, necesitan. Tal apoyo incrementa la retención, finalización de estudios y éxito profesional para ambos tipos de estudiantes.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB