Show simple item record

Perceptions of Translanguaging among the Students and Teachers of EMI Classrooms in Poland

dc.creatorRomanowski, Piotr
dc.date2020-09-29
dc.date.accessioned2022-07-05T18:39:38Z
dc.date.available2022-07-05T18:39:38Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58725
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/189744
dc.descriptionEl objetivo central de este trabajo es examinar y comprender las percepciones de translanguaging entre los estudiantes y profesores de las aulas polacas de emi. El artículo comienza con una breve introducción a los temas de la enseñanza de idiomas extranjeros y la provisión bilingüe en Polonia para familiarizar a los lectores con la educación en idiomas en Polonia. Los temas de translanguaging y English Medium Instruction se definen en las páginas siguientes, con una comparación del último término con Content and Language Integrated Learning. El estudio empírico se describe a continuación. Se observaron e interrogaron a dos cohortes de encuestados: estudiantes y docentes de tres escuelas diferentes con el uso de encuestas y cuestionarios sobre sus percepciones de la translaguaging en las aulas de EMI. Además, en la última parte del artículo se han delineado varias declaraciones sobre sus actitudes hacia el modelo de translanguaging para validar los resultados cuantitativos del estudio.en-US
dc.descriptionThe central objective of this paper is to examine and understand the perceptions of translanguaging among the students and teachers of Polish EMI classrooms. The paper begins with a brief introduction to the topics of foreign language teaching and bilingual provision in Poland to familiarize the readers with language education in Poland. The issues of translanguaging and English Medium Instruction are defined on the succeeding pages, with a comparison of the latter term to Content and Language Integrated Learning. The empirical study is outlined then. Two cohorts of respondents: students and teachers from three different schools were observed and interrogated with the use of surveys and questionnaires about their perceptions of translanguaging in the EMI classrooms. In addition, several statements concerning their attitudes towards the model of translanguaging have been delineated in the last part of the article to validate the quantitative results of the study.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languageeng
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58725/62259
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58725/62317
dc.rightsDerechos de autor 2020 Lenguas Modernases-ES
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 55 (2020): Primer semestre; pp. 151-165es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.subjectTranslanguaginges-ES
dc.subjectEMIes-ES
dc.subjectAttitudeses-ES
dc.subjectPerceptionses-ES
dc.subjectLanguage educationes-ES
dc.titlePercepciones de translaguaging entre estudiantes y profesores de las aulas de EMI en Poloniaen-US
dc.titlePerceptions of Translanguaging among the Students and Teachers of EMI Classrooms in Polandes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record