• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Critical reading and reflective thinking in the pedagogical practice of secondary school teachers

Lectura crítica y pensamiento reflexivo en la práctica pedagógica de profesores de básica secundaria

Author
Álvarez Maestre, Annie Julieth

Mendoza Meza, Miryan Teresa

Moreno Rozo, Lida Mercedes

Garavito Patiño, José Joan

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6487
10.4067/S0718-07052020000200039
Abstract
The present research study was aimed at interpreting the scope of critical reading and reflexive thinking in the pedagogical practice of secondary school teachers. The pedagogical practices of subject teachers who have shown high academic performance on the part of students in the records of external test results, and their relationship with critical reading and reflective thinking are assumed as the main theme of the research. The object of study and the methodology proposed enable the selection of a non-probabilistic sample, with key informants, due to the nature of the research. As results, it was obtained that the pedagogical practices of the participants are related to the reading habit and reflective thinking.
 
El presente estudio de investigación estuvo orientado a interpretar los alcances que tiene la lectura crítica y el pensamiento reflexivo en la práctica pedagógica en profesores de básica secundaria. Se asume como tema principal de la investigación las prácticas pedagógicas de los docentes de asignaturas que han evidenciado un desempeño académico alto por parte de los estudiantes en los registros de resultados de las pruebas externas, y su relación con la lectura crítica y el pensamiento reflexivo. El objeto de estudio y la metodología planteada posibilitan la selección de una muestra no probabilística, con informantes claves, debido a la naturaleza de la investigación. Como resultados se obtuvo que las prácticas pedagógicas de los participantes están relacionadas al hábito lector y el pensamiento reflexivo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB