• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Analysis of the determinants of academic performance. The case of Auditor Accountant of the Pontifical Catholic University of Valparaíso

Análisis de los determinantes del rendimiento académico. El caso de Contador Auditor de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Author
de la Fuente Mella, Hanns

Marzo Navarro, Mercedes

Berne Manero, Carmen

Pedraja Iglesias, Marta

González Huenuman, Camila

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6578
10.4067/S0718-07052021000100469
Abstract
This article proposes an econometric model that allows to determine the number of semesters a student in the Accountant Auditor career of the Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Chile) invests in completing his university degree. In addition, it is about identifying the factors, related to academic performance or not, that determine this duration. The results obtained show how variables of both types affect the duration of university studies. In relation to the variables associated with academic performance, the average grades in the subject areas of finance and mathematics are the most influential in the duration of the career of Auditor Accountant. In addition, the age, the type of establishment where the previous studies were conducted, and the sex of the students have been identified as valid predictors of the academic performance of the graduates.
 
Este artículo plantea un modelo econométrico que permite determinar el número de semestres que invierte un estudiante de la carrera Contador Auditor de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Chile) en finalizar su titulación universitaria. Además, se trata de identificar los factores, relacionados con el rendimiento académico o no, que determinan dicha duración. Los resultados obtenidos muestran como variables de ambos tipos inciden en la duración de los estudios universitarios. En relación con las variables asociadas al rendimiento académico, las notas promedio en las asignaturas del área disciplinar finanzas y matemáticas, son las más influyentes en la duración de la carrera de Contador Auditor. Además, la edad, el tipo de establecimiento donde cursaron los estudios previos y el sexo de los estudiantes se han identificados como predictores válidos del rendimiento académico de los egresados.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB