Show simple item record

dc.creatorSuceta Zulueta, Leonardo
dc.date2022-07-01
dc.date.accessioned2022-07-12T18:12:30Z
dc.date.available2022-07-12T18:12:30Z
dc.identifierhttp://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/2527
dc.identifier10.29344/07180772.38.2527
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/195690
dc.descriptionThe article offers a proposal of interdisciplinary tasks as conception didactic to improve the quality of the formation of Engineers of the Higher Polytechnic Institute of Huambo - Angola, taking advantage of the potential of the content system of the Mathematical I and Physics I disciplines. An analysis of the potentialities offered by the tasks with an interdisciplinary approach is carried out, and it also identifies the most appropriate ones to be used to achieve higher levels of learning in accordance with the objectives of the Ministry of Education in current Angolan society, thus intensifying and activates the participation of students, systematically modifying the different learning situations that are presented to them.en-US
dc.descriptionEl artí­culo que se presenta ofrece una propuesta de tareas interdisciplinarias como concepción didáctica para mejorar la calidad de la formación de ingenieros en el Instituto Superior Politécnico de Huambo - Angola, aprovechando las potencialidades del sistema de contenido de las disciplinas Matemática I y Fí­sica I. En el mismo se realiza un análisis de las potencialidades que brindan las tareas con enfoque interdisciplinario, y también identifica las más adecuadas a emplear para alcanzar niveles de aprendizajes Superiores de acuerdo con los objetivos del Ministerio de Educación en la sociedad angolana actual, de esta manera se intensifica y activa la participación de los estudiantes, modificando sistemáticamente las diferentes situaciones de aprendizaje que se les presente.  es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica Silva Henrí­quezes-ES
dc.relationhttp://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/2527/2538
dc.rightsDerechos de autor 2022 Foro Educacionales-ES
dc.sourceForo Educacional; No. 38 (2022); 213-239en-US
dc.sourceForo Educacional; Núm. 38 (2022); 213-239es-ES
dc.source0718-0772
dc.source0717-2710
dc.subjectinterdisciplinary tasks and formation of Engineers.es-ES
dc.titleLas tareas interdisciplinarias como concepción para la formación de ingenieroses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtí­culo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record