THE PEDAGOGICAL PRACTICE OF SCHOOL TEACHERS IN TIMES OF PANDEMIC
La práctica pedagógica de docentes de escuelas en tiempos de Pandemia
Author
Sánchez Huarcaya, Alex Oswaldo
Llanos Espinoza, Maybeth Yosselin
Gloria Aliaga, Abril Lourdes
Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/ForoEducacional/article/view/299510.29344/07180772.38.2995
Abstract
The subject of this study is teaching pedagogical practice during the pandemic. The objective of the research is to analyze the pedagogical practice of pre-school and primary level teachers in times of pandemic. It is a qualitative study that collected information with a semi-structured interview through the Zoom platform. After analyzing all the findings, the following conclusions were reached. The teacher-student interaction has been a great challenge due to technological difficulties, so motivation with various strategies and working with parents has been an optimal method to face it; Also, the educational process has been affected by different difficulties of the individual context of each student, which has caused a greater workload for the teachers and, finally, the reflective process has allowed the teachers to question their practice and transform it into the search for an optimal pedagogical exercise. El tema de este estudio es la práctica pedagógica docente durante la pandemia. El objetivo de la investigación es analizar la práctica pedagógica de docentes del nivel inicial y primaria en tiempos de pandemia. Es un estudio cualitativo que recogió información con una entrevista semiestructurada por medio de la plataforma Zoom. Luego del análisis de todos los hallazgos, se obtuvieron las siguientes conclusiones. La interacción docente-estudiante ha sido un gran reto debido a las dificultades tecnológicas, por lo que la motivación con diversas estrategias y el trabajo con padres ha resultado un óptimo método para enfrentarlo; también, el proceso educativo se ha visto afectado por diferentes dificultades del contexto individual de cada estudiante, lo que ha ocasionado una mayor carga laboral para las docentes y, finalmente, el proceso reflexivo ha posibilitado que las docentes cuestionen su práctica y la transformen en la búsqueda de un óptimo ejercicio pedagógico.