• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Influence of creative thinking beliefs on sustainable development behavior in higher education students. An approach from the theory of planned behavior

Influencia de las creencias del pensamiento creativo en el comportamiento del desarrollo sostenible en alumnos de educación superior. Una aproximación desde la teoría del comportamiento planificado

Author
Galleguillos Cortés, Carlos

Silva Munar, José Luis

Hurtado Cailly, Rubén

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6649
10.4067/S0718-07052022000100071
Abstract
The purpose of this research has been to determine the influence of creative thinking beliefs on sustainable development behavior in higher education students from the theory of planned behavior. The hypotheses proposed are based on the fact that one's own belief in the generation of ideas, the influence of the generation of ideas depending on the immediate context of the individual and the capacity of self-efficacy at the moment of generating ideas, predict intention and then, behavior towards sustainable development. 431 students from public and accredited university in Chile have been surveyed, supported by a model of structural equations. The results obtained have partially confirmed the hypotheses as regards attitude and control of perceived behavior, being these significantly and positively related to intention and this in turn, with control of perceived behavior, predict behavior.
 
El propósito de esta investigación ha sido determinar la influencia de las creencias del pensamiento creativo en el comportamiento del desarrollo sostenible en alumnos de educación superior desde la teoría del comportamiento planificado. Las hipótesis planteadas se basan en que la creencia propia sobre generación de ideas, la influencia de la generación de ideas dependiente del contexto inmediato al individuo y la capacidad de autoeficacia al momento de generar ideas, predicen la intención y luego, al comportamiento hacia el desarrollo sostenible. Se ha encuestado a 431 alumnos de una universidad pública y acreditada de Chile, apoyado en un modelo de ecuaciones estructurales. Los resultados obtenidos han confirmado parcialmente las hipótesis planteadas en cuanto a la actitud y el control del comportamiento percibido siendo éstos, significativa y positivamente relacionados con la intención y ésta a su vez, junto al control del comportamiento percibido predicen el comportamiento.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB