• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Women Artists in Teacher Training. An Intersectional Study at the University of Valencia

Mujeres artistas en la formación del profesorado. Un estudio interseccional en la Universitat de València

Author
Huerta, Ricard

Alonso Sanz, Amparo

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6654
10.4067/S0718-07052022000100149
Abstract
Teaching studies are feminized and with great diversity from an intersectional perspective. The arts can offer opportunities to achieve a more just and equal society. Through a mixed methodology, the aim is to know the attitude and prejudices of future teachers about feminism and the pedagogical possibilities of art made by women, to identify if it is necessary to introduce gender issues during their initial training and how to do it. The results show that the students consider themselves mostly feminists, but in which prejudices towards works of art persist based on the sex of the artists. The mistrust shown in their abilities to introduce female references in teaching leads us to propose training activities to alleviate these problems.
 
Los estudios de magisterio se encuentran feminizados y con una gran diversidad desde una mirada interseccional. Las artes pueden ofrecer oportunidades para alcanzar una sociedad más justa e igualitaria. Mediante una metodología mixta se pretende conocer la actitud y prejuicios del futuro profesorado sobre el feminismo y las posibilidades pedagógicas del arte hecho por mujeres, para identificar si es necesario introducir las cuestiones de género durante su formación inicial y cómo poder hacerlo. Los resultados demuestran un alumnado que se considera feminista mayoritariamente, pero en el que persiste prejuicios hacia las obras de arte en función del sexo de los artistas. La desconfianza mostrada en sus capacidades para introducir referentes femeninos en la enseñanza nos lleva a proponer actividades formativas para paliar estas problemáticas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB