Test anxiety in learning english as a foreign language in high school students
La ansiedad hacia la evaluación en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en estudiantes de enseñanza media
Author
Ramos-Leiva, Lucía
Quintana-Lara, Marcela
Díaz-Larenas, Claudio
Tagle-Ochoa, Tania
Riquelme-Sanderson, Michel
Alarcón-Hernández, Paola
Abstract
Test anxiety may be a determining factor in students’ performance. This article presents a quantitative, non-experimental and cross-sectional study aimed at identifying differences in the level of anxiety in English tests from a group of 1,093 students in the last year of high school in Chile. Data were collected through the Spielberger and Vagg (1995) test anxiety inventory. The results revealed that women showed a higher degree of anxiety towards evaluations compared to men in all dimensions of the inventory (anxiety, worry, and emotionality). Therefore, teachers should be aware of the impact that anxiety may have on the teaching and learning process. These results showed the importance of delving into this phenomenon considering variables such as age, language proficiency, and the perception of students towards their English teachers at the time of the assessment and towards the English class in general. La ansiedad hacia la evaluación puede ser un factor determinante en el desempeño de los discentes. El presente estudio de tipo cuantitativo, de diseño no experimental y de corte transversal realizado en Chile, tuvo como objetivo identificar las diferencias en el nivel de ansiedad hacia los exámenes de inglés en un grupo de 1.093 estudiantes de último año de enseñanza media. Los datos fueron recolectados a través del inventario de ansiedad hacia los exámenes de Spielberger y Vagg (1995). Los resultados revelaron que las mujeres demuestran un grado de ansiedad más alto hacia las evaluaciones que los hombres en todas las dimensiones del inventario (ansiedad, preocupación y emocionalidad). Los resultados sugieren la importancia de ahondar en este fenómeno considerando variables como la edad, proficiencia lingüística y la percepción de los estudiantes hacia sus profesores de inglés al momento de la evaluación y hacia la clase de inglés en general.