• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Communication and branding on national tourism websites

Comunicación y branding en los sitios web nacionales de turismo;
Comunicação e branding em sites de turismo nacionais

Author
Fernández-Cavia, José; Universitat Pompeu Fabra

Castro, Daniela; CETT, Universitat de Barcelona

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.37.682
10.7764/cdi.37.682
Abstract
Official websites are crucial tools for image dissemination, brand promotion and marketing of destinations. National Tourism Organizations are aware of the need to create, maintain and update an Official Destination Website in order to engage with current and potential visitors. This paper presents a quality assessment of the official destination websites of five countries –Spain, Brazil, Argentina, Chile and China– obtained from applying the Web Quality Index. The results show that the best quality is achieved by Spain’s official destination website followed by those of Argentina, Chile, Brazil and China. The research also reveals that the national tourism websites require a clear improvement in areas such as interactivity, persuasiveness and commercialization.
 
Los sitios web oficiales son herramientas básicas para la difusión de la imagen de los destinos y para la promoción de sus marcas. Las Organizaciones Nacionales de Turismo conocen la importancia de crear, gestionar y actualizar un sitio web oficial para comunicarse con sus visitantes reales y potenciales. Este artículo presenta un análisis de la calidad de los sitios web turísticos oficiales de cinco países –España, Brasil, Argentina, Chile y China–, mediante la aplicación del Índice de Calidad Web. Los resultados muestran que el sitio web turístico oficial de mayor calidad es el de España, seguido del de Argentina, Chile, Brasil y China. El estudio revela también que los sitios web turísticos nacionales necesitan mejorar especialmente en lo que respecta a interactividad, capacidad persuasiva y comercialización.
 
Os sites oficiais são ferramentas básicas para a difusão da imagem dos destinos e para a promoção de suas marcas. As Organizações Nacionais de Turismo sabem da importância de criar, administrar e atualizar um site oficial para se comunicar com seus visitantes reais e potenciais. Este artigo apresenta uma análise da qualidade dos sites turísticos oficiais de cinco países –Espanha, Brasil, Argentina, Chile e China–, mediante a aplicação do Índice de Qualidade Web. Os resultados mostram que o sítio web turístico oficial de maior qualidade é o da Espanha, seguido dos de Argentina, Chile, Brasil e China. O estudo revela também que os sites turísticos nacionais precisam melhorar especialmente no que diz respeito a interatividade, capacidade persuasiva e comercialização.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Communication and branding on national tourism websites 

    Fernández-Cavia, José; Castro, Daniela. Cuadernos.info; No. 37 (2015): Dossier: Hacia una mirada iberoamericana del periodismo y las comunicaciones; 167-185
  • Social networks and their influence on tourist destination decisions 

    Millán, Omar. Cuadernos.info; No. 57 (2024): Temas Generales: Continúa el impacto de las redes sociales y de las tecnologías digitales en la producción científica en comunicaciones; 315-337
  • La gestión de destinos en la región de Los Lagos – Patagonia Chilena ¿Una disputa entre asociatividad y competitividad? 

    Pacheco Habert, Guillermo Sebastian; Vera Garnica, José .; Castaing Von der Hundt, Juan Carlos. Revista Interamericana de Ambiente y Turismo - RIAT; Vol. 11, Núm. 2 (2015): Revista Interamericana de Ambiente y Turismo; 148-162
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB