• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Management strategies of the Madrid Community golf clubs on Twitter

Estrategias de gestión de los clubes de golf de la Comunidad de Madrid en Twitter;
Estratégias de gestão no Twitter dos clubes de golfe da Comunidade de Madrid

Author
López de Ayala López, María Cruz; Universidad Rey Juan Carlos

Catalina García, Beatriz; Universidad Rey Juan Carlos

Fernández, José Gabriel; Universidad Rey Juan Carlos

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.42.1304
10.7764/cdi.42.1304
Abstract
Social networks provide companies and brands with a more direct communication and facilitate greater interactivity with their audiences. Through a content analysis of the Twitter profiles of the golf clubs of the Community of Madrid, we examine whether their nature —public, private or commercial— influences how these networks are managed. It is concluded that the nature of the club accounts for differences in the communication strategies: in the private and public clubs, the informative messages predominate, whereas in those emitted by the commercial clubs, there is a prevalence of strategies linked to marketing.
 
Las redes sociales aportan una comunicación directa de las empresas y marcas y facilitan una mayor interactividad con sus públicos. Mediante un análisis de contenido de los perfiles de Twitter de los clubes de golf de la Comunidad de Madrid, se examina si su naturaleza —pública, privada o comercial— influye en cómo se gestionan estas redes. Entre las conclusiones, destacan diferencias en las estrategias comunicacionales según la naturaleza del club: en los privados y públicos predominan los mensajes informativos, mientras que en los emitidos por los comerciales prevalece una estrategia vinculada al marketing.
 
As redes sociais permitem a comunicação direta das empresas e das marcas e facilitam uma maior interatividade destas com os seus públicos. Através de uma análise de conteúdo dos perfis mantidos no Twitter pelos clubes de golfe da Comunidade de Madrid, examina-se se a sua natureza —pública, privada ou comercial— influencia a forma como essas redes são geridas. Entre as conclusões destacam-se as diferenças nas estratégias de comunicação de acordo com a natureza dos clubes: nos privados e públicos predominam as mensagens informativas; ao contrário, nos comerciais prevalece uma estratégia vinculada ao marketing.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Detecting ideological hatred on Twitter. Development and evaluation of a political ideology hate speech detector in tweets in Spanish 

    Amores , Javier J; Blanco-Herrero, David; Sánchez-Holgado, Patricia; Frías-Vázquez, Maximiliano. Cuadernos.info ; Núm. 49 (2021): Métodos computacionales y Big Data; 98-124
  • Influencers, personal branding and political ideology on Twitter 

    Fernández Gómez, Jorge David; Universidad de Sevilla; Hernández-Santaolalla, Víctor; Universidad de Sevilla; Sanz-Marcos, Paloma; Universidad de Sevilla. Cuadernos.info; núm. 42: Social media, branding y consumo; 19-37
  • Political Journalism on Twitter: the election coverage in #CBAVota (Argentina, 2011) 

    Paz García, Ana Pamela; CIECS CONICET / UNC; Spinosa, María Mercedes; Colegio Universitario de Periodismo. Cuadernos.info; núm. 34: Evolución y Futuro de la Publicidad; 133-152
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB