• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Age and gender impact on thinking and creating styles

Impacto de la edad y del género en los estilos de pensar y crear

Author
Wechsler, Solange Muglia

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/832
10.30552/ejep.v2i1.21
Abstract
Styles of thinking and creating indicate the preferable ways that individuals process information. This study aimed to investigate the impact of sex and age on creative styles. The sample was composed of 1.752 subjects (780 men, 972 women), ages ranging from 17-72, living in 4 Brazilian states. The scale “Style of Thinking and Creating” was administered to groups in various environments. Results analyzed by the Analysis of Variance indicated significant differences between sexes and age ranges (p?.001) for the following styles: Cautious-Reflexive; Non-Conforming/Transformer; Logical-Objective and Emotional-Intuitive. Significant interaction between sex and age were also observed for the Cautious-Reflexive, Logical-Objective and Relational-Divergent styles. In conclusion, the importance of considering gender as well as developmental influences for understanding creative expression was demonstrated. Key words: Creativity, assessment, test, style, culture.
 
Los estilos de pensar y crear indican las maneras preferenciales que los individuos procesan las informaciones. Entender las variables que tienen impacto sobre los estilos creativos fue el objetivo de esto estudio, con el foco sobre las posibles influencias de sexo y edad. La muestra fue compuesta por 1.752 individuos (780 hombres, 972 mujeres), edades desde 17 hasta 72 años, residentes en 4 estados brasileños. La escala de Estilos de Pensar y Crear fue administrada, en formato colectivo, en estos individuos. Los resultados obtenidos pela Análisis de Variancia indicaron diferencias significativas de sexo y edad (p?0,001) para los siguientes estilos: Cauteloso-Reflexivo, Inconformista-Transformador, Lógico-Objetivo y Emocional-Intuitivo. En conclusión, fue demostrada la importancia de considerar el género y las fases del desarrollo para la comprensión de la expresión creativa.Palabras clave: Creatividad, evaluación, teste, estilos, cultura.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB