Show simple item record

Análisis del grado de satisfacción profesional del maestro de audición y lenguaje itinerante

dc.creatorLuque de la Rosa, Antonio
dc.creatorCarrión Martínez, José Juan
dc.date2015-10-29
dc.date.accessioned2022-08-30T15:16:21Z
dc.date.available2022-08-30T15:16:21Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/898
dc.identifier10.30552/ejep.v6i1.87
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/206835
dc.descriptionWith twenty years of business and professional development since the emergence of the itinerant speech and hearing teacher (AL), it seems appropriate to reflect on the role this figure has been playing in order to apprehend the things considered to improve the approach to promote the quality of its educational performance. Moreover, we currently find ourselves in a process of university reform that will affect the whole of the professional roles of teachers in the XXI century, contributions being required to delineate and strengthen the field of attention to diversity in the initial training of teachers, as college majors that were responsible for such action disappear. This study aims to contribute to the understanding of the reality of the educational activities of these professionals with an analysis of the degree of job satisfaction that is denoted in this group relative to the work being done in schools.en-US
dc.descriptionHabiendo transcurrido veinte años de andadura y desarrollo profesional desde el surgimiento del maestro de audición y lenguaje (AL) itinerante, parece conveniente reflexionar sobre el papel que ha venido desempeñando esta figura con objeto de aprehender las consideraciones oportunas que mejoren los planteamientos a adoptar de cara a promover la calidad de su actuación educativa. Por otra parte, nos encontramos inmersos en la actualidad en un proceso de reforma universitaria que afectará al conjunto de los roles profesionales de los docentes del siglo XXI, siendo necesario realizar aportaciones que delimiten y refuercen el ámbito de la atención a la diversidad en la formación inicial de los maestros al desaparecer las especialidades universitarias que se encargaban de dicha actuación. Con este estudio se pretende contribuir a la comprensión de la realidad de la acción educativa de estos profesionales realizando un análisis del grado de satisfacción profesional que se denota en dicho colectivo con relación a la labor que vienen desarrollando en los centros educativos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/898/744
dc.rightsDerechos de autor 2013 European Journal of Education and Psychologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 6 No. 1 (2013): (June, 2013); 55-68en-US
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 6 Núm. 1 (2013): (Junio, 2013); 55-68es-ES
dc.source1989-2209
dc.source1888-8992
dc.source10.30552/ejep.v6i1
dc.titleAnalysis of the degree of job satisfaction of the itinerant hearing and speech teacheren-US
dc.titleAnálisis del grado de satisfacción profesional del maestro de audición y lenguaje itinerantees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record