• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

An exploratory study for the standardization of the Spanish version of "Early Numeracy Test-R" to mathematical learning assessment

Un estudio exploratorio para la adaptación de la versión española revisada del "Early Numeracy Test-R" para evaluar el aprendizaje matemático temprano

Author
Araújo, Antonio

Aragón, Estíbaliz

Aguilar, Manuel

Navarro, José I.

Ruiz, Gonzalo

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/918
10.30552/ejep.v7i2.107
Abstract
Using a computerized task as an assessment procedure may have advantages over the pencil-and-paper traditional way. The motivational variable associated to computerized tasks can involve a higher functionality results. Computerized tool also can measures a higher range of variables such as response time, error and correct responses, etc. We present the Early-Numeracy-Test-R adapted from a paper and pencil assessment tool. In a multimedia environment, we assessed several components involved in the development of mathematical competence in school- age children of 4-7 years. This kind of measurement provides information about the relational and cognitive components implicit in early mathematical development. It also allowed prediction for children in risk of mathematical learning difficulties. This may encourage processes of prevention and early intervention of mathematical learning difficulties. In this study we present preliminary data of the standardization process.
 
La utilización de un soporte informatizado como procedimiento de evaluación puede presentar ciertas ventajas frente a la tradicional vía de lápiz-y-papel. Un ejemplo de ello es la variable motivacional que asociada a las tareas informatizadas puede conllevar a una mayor funcionalidad de los resultados. Además, la vía informatizada, puede medir una alta gama de variables como el tiempo de respuesta, aciertos y errores, etc. La herramienta que presentamos es una adaptación de un instrumento de lápiz y papel, Early-Numeracy-Test-R que está siendo estandariza en nuestro país. Mediante un entorno multimedia, se evalúan los distintos componentes que intervienen en el desarrollo de la competencia matemática en niños en edad escolar de 4 a 7 años. Este tipo de medición proporciona información sobre los componentes relacionales y cognitivos implícitos en el desarrollo matemático, permitiendo una predicción de qué niño evaluado puede encontrar dificultades en el aprendizaje matemático. Este hecho puede favorecer los procesos de prevención e intervención temprana de las dificultades de aprendizaje matemático. En este estudio se presentan datos preliminares del proceso de estandarización.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB