Show simple item record

Acoso y rasgos psicopáticos en adultos

dc.creatorWendt, Guilherme W.
dc.creatorAppel-Silva, Marli
dc.creatorJones-Bartoli, Alice P.
dc.date2019-10-28
dc.date.accessioned2022-08-30T15:16:34Z
dc.date.available2022-08-30T15:16:34Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/1067
dc.identifier10.30552/ejep.v12i2.278
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/206904
dc.descriptionThere is a good deal of research about the predictors of aggressive and antisocial behaviour in children, adolescents, and adults. Additionally, previous work has established a link between psychopathic personality and disruptive behaviours among youth, with clear links to bullying. However, little is known about the role of psychopathic personality traits in the manifestation of bullying in young adults. In order to shed additional understanding on the nature of the relationship between bullying and psychopathy, the current investigation proposes to compare psychopathic personality traits in relation to participants’ roles in bullying and to examine the relationships between bullying and psychopathy. The sample comprised here involves 273 college students (Mage=25.5; SD=6.1), who responded to measures of psychopathy and bullying behaviours. With the exception of Carefree Non-Planfulness, Fearlessness, Stress Immunity and Social Influence, all other psychopathic domains measured by the PPI-R-40 were positively correlated with victimisation (rrange=.07-.35). Higher self-reporting of bullying others was linked with higher levels of Blame Externalisation, Machiavellianism, Rebellion Nonconformity, Self-Centred Impulsivity factor, Social Influence, and total psychopathy (rrange=.08-.38). Significant differences between participants’ involvement with bullying for Blame Externalisation, Machiavellian Egocentricity, Rebellion Nonconformity, Social Influence, Total Psychopathy and Self-Centred Impulsivity factor. Implications of the study, along with limitations and directions for future research are discussed.en-US
dc.descriptionHay una buena cantidad de investigación sobre los predictores del comportamiento agresivo y antisocial en niños, adolescentes y adultos. Además, trabajos previos han establecido una asociación entre la personalidad psicopática y los comportamientos disruptivos entre los jóvenes, con asociaciones claras con el acoso escolar. Sin embargo, poco se sabe sobre el papel de los rasgos psicopáticos de la personalidad en la manifestación del acoso en adultos jóvenes. Con el fin de obtener una comprensión adicional sobre la naturaleza de la relación entre el acoso y la psicopatía, la investigación actual propone comparar los rasgos de la personalidad psicopática en relación con los papeles sociales de los participantes relativos al acoso. La muestra de este estudio se compone de 273 estudiantes universitarios (edad media=25.5; DT=6.1), que contestaran a medidas de psicopatía y conductas de acoso. Con la excepción del dominio Despreocupación/Falta de planificación, Ausencia de miedo, Inmunidad al estrés e Influencia Social, todos los demás dominios psicopáticos medidos por el PPI-R-40 se correlacionaron positivamente con la victimización (rdistancia=.07-.35). Un mayor auto relato de acosar a los demás se asoció con niveles más elevados de Externalización de la culpa, Maquiavelismo, Disconformidad/rebeldía, Impulsividad autocentrada, Influencia social y Psicopatía total (rdistancia=.08-.38). Diferencias significativas entre estar involucrado en el acoso en relación a la Externalización de la culpa, el Maquiavelismo, la Disconformidad/rebeldía, la Influencia social, la Psicopatía total y el Factor de impulsividad autocentrado fueron encontradas. Las implicaciones del estudio, junto con las limitaciones y las orientaciones para investigaciones futuras serán discutidas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/1067/818
dc.rightsDerechos de autor 2019 European Journal of Education and Psychologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 12 No. 2 (2019): (December, 2019); 125-137en-US
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 12 Núm. 2 (2019): (Diciembre, 2019); 125-137es-ES
dc.source1989-2209
dc.source1888-8992
dc.source10.30552/ejep.v12i2
dc.titleBullying involvement and psychopathic personality: disentangling the links among college studentsen-US
dc.titleAcoso y rasgos psicopáticos en adultoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record