• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item

Education and Nature: A Pending Debt

Educación y naturaleza: una deuda pendiente

Author
Corcuera, Luis

Sparks, Samantha

Vliegenthart, Ana María

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/55899
10.5354/2452-5014.2020.55899
Abstract
Nature-based education is a discipline that can serve to improve the quality of education, not just in terms of environmental knowledge and conduct, but also to promote learning in subjects traditionally taught in the classroom. We present a brief conceptual framework and argue that outdoor activities using nature-based methodology are a source of motivation, intellectual learning and personal development. Nature-based learning responds to two imperatives of our times: the necessity of forming people who will work to protect nature, and the insistent call to improve the educational process. However, an obstacle to implementing nature-based learning in the formal system is its near absence in teacher formation and the lack of training opportunities for in-service teachers.
 
La Educación Ambiental al Aire Libre (EAAL) es una disciplina que sirve para mejorar la calidad de la educación no solo en cuanto a conocimientos y conductas ambientales, sino también para el aprendizaje en asignaturas tradicionalmente abarcadas solo en la sala de clases. En este artículo se presenta un breve marco conceptual y algunos fundamentos que muestran que actividades desarrolladas en contacto con la naturaleza con la metodología propia de esta disciplina son una fuente de motivación, aprendizajes intelectuales y desarrollo personal. La EAAL responde a dos grandes imperativos de nuestros tiempos: la necesidad de formar personas que trabajan en el cuidado de la naturaleza y el insistente llamado a mejorar el proceso educativo. No obstante, un obstáculo para la implementación de la EAAL en el sistema formal es su magra presencia en la formación inicial docente y las pocas oportunidades de perfeccionamiento en este ámbito.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB