An Empirical Study of the Chinese Students’ Motivation in Undergraduate Degree in Hispanic Philology
Estudio empírico de la motivación del alumnado universitario en China para estudiar el Grado en Filología Hispánica
Author
Yang, Song
Abstract
Based on a questionnaire, in this article we study Chinese students’ motivation in Spanish learning. According to the results obtained from descriptive statistics, factor analysis and MANOVA tests, we found that, firstly, the interest of the students in the Spanish-speaking countries’ culture plays a fundamental role; secondly, the motivation is composed of cultural, linguistic, professional and contextual factors, and thirdly, the modality in the baccalaureate has significant effect on the motivation. En el presente trabajo, en base a cuestionario se realizan estadísticas descriptivas, análisis factorial y pruebas MANOVA con el propósito de analizar la motivación de los estudiantes chinos para estudiar el Grado en Filología Hispánica. Según los resultados obtenidos, observamos que (1) su interés por algunos componentes de la cultura de los países hispanohablantes desempeña el papel más importante; (2) su motivación está compuesta por factores culturales, lingüísticos, profesionales y contextuales, y (3) el itinerario elegido en bachillerato tiene efecto significativo sobre la motivación.