• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item

The study of ungrammaticality in narrative discourse of Specific Language Impairment

El estudio de la agramaticalidad en el discurso narrativo del trastorno específico del lenguaje*

Author
Acosta, Víctor M.

Moreno, Ana María

Axpe, Ángeles

Full text
http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30057
10.7764/onomazein.29.11
Abstract
The main objective of this research was to determine the ungrammaticality in SLI students' narrative discourse and compare it with the productions of children with typical development. The final sample consisted of 35 children diagnosed with SLI and 21 children without language problems. The children's age range was from 5 years (on the last year of preschool education) to 11 years (on fifth grade). The analysis was based on the production of oral stories taken from the tale Frog, where are you? The results showed that students with SLI produced a higher proportion of grammatical errors as well as ungrammatical and unstructured sentences.
 
El objetivo principal de esta investigación ha sido conocer la agramaticalidad en el discurso narrativo de escolares con trastorno específico del lenguaje (TEL) y compararla con las producciones de niños con desarrollo típico. La muestra estuvo compuesta por 35 alumnos diagnosticados con TEL y 21 niños sin problemas de lenguaje. Los niños cursaban desde el último año de educación infantil (5 años) hasta 5º de primaria (11 años). Se les evaluó la producción de narraciones orales a partir del cuento Rana, ¿dónde estás? Los resultados mostraron que los alumnos con TEL producían una mayor proporción de errores gramaticales y de oraciones agramaticales y agramaticales desestructuradas que los niños con desarrollo típico
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB