Show simple item record

Relación entre pensamiento crítico y complejidad discursiva en estudiantes universitarios

dc.creatorHammer Krawczyk, Lilian
dc.creatorNoemi Padilla, Cristián
dc.date2015-12-31
dc.date.accessioned2022-12-01T19:43:24Z
dc.date.available2022-12-01T19:43:24Z
dc.identifierhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30095
dc.identifier10.7764/onomazein.32.10
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/216685
dc.descriptionThis study is intended to reveal aspects of the relationship between critical thinking skills —or critical thinking level— and the complexity in university students' discourse. Traditionally, this relationship has not been studied in depth. Previous studies have only considered minimal variables, and have focused mainly on syntactic structure. Data for our study was obtained from two sources: a) results from the Critical Thinking Test (CTC) and b) a writing assignment, namely a narrative/argumentative essay. Our findings have enabled us to identify a direct association between "critical thinking" and "discourse complexity". Based on these  findings, we have formed a preliminary theory on the nature of this relationship.en-US
dc.descriptionEl trabajo ha pretendido develar aspectos de la relación entre capacidad o nivel de pensamiento crítico y grado o complejidad discursiva formal del discurso de estudiantes universitarios. En general, dicha relación ha sido investigada muy superficialmente,  considerando solo mínimas variables intervinientes y focalizando la atención preferentemente sobre la estructura sintáctica. Los datos se obtuvieron de dos fuentes: a) de la aplicación del test Critical Thinking Test (CTC) y b) de una tarea de escritura de un ensayo narrativo/argumentativo. Los resultados han permitido identificar una relación de asociación entre las variables. Igualmente han permitido conformar una teoría fundamentada inicial de las nociones de pensamiento crítico y complejidad discursiva. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Letras de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30095/23485
dc.sourceOnomázein ; No. 32: 2015; 184-197en-US
dc.sourceOnomázein ; Núm. 32: 2015; 184-197es-ES
dc.source0718-5758
dc.subjectpensamiento críticoes-ES
dc.subjectcomplejidad discursivaes-ES
dc.subjectdiscursoes-ES
dc.subjecttextoes-ES
dc.subjectcritical thinkingen-US
dc.subjectdiscourse complexityen-US
dc.subjectdiscourseen-US
dc.subjecttexten-US
dc.titleRelationship between critical thinking and discourse complexity among university studentsen-US
dc.titleRelación entre pensamiento crítico y complejidad discursiva en estudiantes universitarioses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record