• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item

Prosody competence when reading aloud: analysis of rythm aspects

La competencia prosódica en la lectura en voz alta: análisis de los aspectos rítmicos

Author
Gaminde, Iñaki

Etxebarria, Aintzane

Garay, Urtza

Romero, Asier

Full text
http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/30671
10.7764/onomazein.27.01
Abstract
The current methodological tendencies give particular importance to the teaching of orality. Thus, several investigations have verified that reading aloud to children contributes positively to their cognitive development. However, in order to achieve the objective proposed with this type of reading, the prosodic aspect should not be forgotten. In spite of the few articles published up to now, the prosodic aspect is considered to be essential to provide a description of young people’s prosodic features when reading aloud, especially in order to create general rules that can be taught in our schools and universities. This paper is limited to the analysis of the types of rhythm, and for this, five informants have been selected and asked to read a text written in standard Basque. 
 
Las actuales tendencias metodológicas aportan especial relevancia a la enseñanza de la oralidad. De este modo, en diversas investigaciones ha quedado verificado que realizar lecturas en voz alta a los niños contribuye de forma positiva en el desarrollo cognitivo de los futuros jóvenes. Aunque, para llegar a conseguir el objetivo que se propone con este tipo de lectura, no se debe olvidar el aspecto prosódico, ya que a pesar de los pocos trabajos publicados hasta hoy en día, se considera imprescindible realizar la descripción de las características prosódicas que poseen los jóvenes cuando leen en voz alta, para crear unas reglas generales que se podrán enseñar en nuestras escuelas y universidades. Este trabajo se limita al análisis de los tipos de ritmo; para ello se han seleccionado cinco informantes y se les ha pedido que leyeran un texto escrito en euskera estándar.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB