• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción
  • View Item

Anglicisms in digital marketing within an academic context

Anglicismos en marketing digital en un contexto académico

Author
López Zurita, Paloma

Full text
http://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/50263
10.7764/onomazein.55.07
Abstract
The expansion and globalization of marketing and technology make lexical creation and the use of anglicisms inherent characteristics, more evident when both fields are combined in digital marketing. In this article the subject descriptors of the Master in Digital and Social Marketing Management at the University of Cadiz have been analysed with the objective of identifying and quantifying raw anglicisms, their degree of specialization and their recording in DRAE, in specialized dictionaries and in CORDE, CREA and CORPES XXI, specifying the countries and most fertile decades. By contrasting its meaning and context in relevant literature, it is determined whether raw anglicisms are unnecessary (URA), product of variables derived from extralinguistic reasons in fashion among professionals, or necessary (NRA), since there exists an empty lexical gap in Spanish. Results show a change in the communicative paradigm of current digital marketing towards the active experience of consumers, a recent lexical field in continuous development that requires constant updating
 
La expansión y globalización del marketing y la tecnología hacen de la creación léxica y el uso de anglicismos características propias que se evidencian aún más cuando ambos campos se aúnan en el marketing digital. En este artículo se han analizado los descriptores de las asignaturas del Máster en Dirección de Marketing Digital y Social impartido en la Universidad de Cádiz con el objetivo de identificar y cuantificar los anglicismos crudos, su grado de especialización y su aparición en el DRAE, en diccionarios especializados y en los corpus CORDE, CREA y CORPES XXI, especificando el país y las décadas más fecundos. Contrastando su significado y contexto en la literatura relevante, se determina si los anglicismos crudos son innecesarios (ACI), producto de variables derivadas de razones extralingüísticas de moda entre los profesionales, o necesarios (ACN), al existir una casilla léxica vacía en español. Los resultados muestran un cambio de paradigma comunicativo del marketing digital actual hacia la experiencia activa del consumidor, un campo léxico reciente en continuo desarrollo que precisa una actualización constante.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB