Show simple item record

Argumentación y tabú en publicidad

dc.creatorVentura, Daniela
dc.creatorSabina de la Maza, Cristina
dc.date2022-05-05
dc.date.accessioned2022-12-01T20:10:00Z
dc.date.available2022-12-01T20:10:00Z
dc.identifierhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/50287
dc.identifier10.7764/onomazein.55.08
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/217424
dc.descriptionIs the way to conceive and develop the uses of argument in an ad for an antiwrinkle cream, a luxury product, a washing machine, a mobile phone, a computer, a perfume, a sanitary towel or a condom essentially the same or different? How does advertising reason? Does the taboo have any repercussion on the argumentative strategies used by advertisers when promoting a product? In order to answer these questions, we will focus on the arguments used in advertising as a whole and particularly on those normally used for some uncomfortable products (or ‘unmentionable’ ones) such as feminine hygiene products (sanitary towels and tampons) and prophylacticsen-US
dc.descriptionLa manera de concebir la argumentación de un anuncio publicitario de una crema antiarrugas, un producto de lujo, una lavadora, un portátil, un ordenador, un perfume, una compresa o un preservativo ¿es en el fondo la misma o es distinta? ¿Cómo razona la publicidad? ¿Repercute de algún modo el tabú en las estrategias argumentativas empleadas por los publicitarios para vender un producto? Para responder a estas preguntas, y con fines didácticos, nos proponemos analizar las estrategias argumentativas a las que recurre la publicidad en general y, en particular, las que se utilizan para ciertos productos “incómodos” de anunciar, como por ejemplo los productos de higiene íntima y los preservativos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Letras de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://onomazein.letras.uc.cl/index.php/onom/article/view/50287/39931
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0es-ES
dc.sourceOnomázein ; No. 55 (2022): March; 115-132en-US
dc.sourceOnomázein ; Núm. 55 (2022): Marzo; 115-132es-ES
dc.source0718-5758
dc.subjectadvertising discourseen-US
dc.subjectteaching argument for critical thinking and writingen-US
dc.subjectenthymemeen-US
dc.subjecttabooen-US
dc.subjectdiscurso publicitarioes-ES
dc.subjectdidáctica de la argumentaciónes-ES
dc.subjectentimemaes-ES
dc.subjecttabúes-ES
dc.titleThe uses of argument and taboo in advertisingen-US
dc.titleArgumentación y tabú en publicidades-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record