Show simple item record

The Development of cross-modal competence in learning of initial musical reading in adults

dc.creatorCara, Michel A.
dc.creatorAllende, Gina
dc.creatorGonzález , Cristián
dc.creatorVargas, Cristian
dc.creatorArce, Manuel
dc.creatorBaeza, Andrea
dc.date2018-06-01
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:19Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:19Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/45
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/219976
dc.descriptionSe estudió cualitativamente el impacto de la metodología de enseñanza en la adquisición de la competencia intermodal en estudiantes universitarios novatos (n = 25) divididos en dos grupos través de un pre-test de selección. En el primer grupo (n = 15) se implementó desde el inicio del curso una metodología con énfasis en el ámbito auditivo y en el segundo (n = 10), con énfasis en el procesamiento visual-perceptivo. Se recogió información a través de focus group, bitácoras, cuestionarios y estudios microgenéticos. Los resultados muestran que el tipo de metodología incide en el desarrollo de la competencia intermodal.es-ES
dc.descriptionThe impact of the teaching methodology on the acquisition of cross-modal competence among novice university students (n = 25) divided into two groups by means of a pretest was qualitatively studied. In the first group (n = 15), a methodology with emphasis on the auditory field was implemented from the beginning of the academic year and in the second group (n = 10), the methodology emphasis was on visual-perceptual processing. The information was collected through focus groups, logs, questionnaires and microgenetic studies. The results showed that the type of methodology had an influence on the development of cross-modal competenceen-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/45/44
dc.rightsDerechos de autor 2018 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2018); 94-123en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2018); 94-123es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjectcompetencia intermodales-ES
dc.subjectlectura musicales-ES
dc.subjectmetodologías de enseñanzaes-ES
dc.subjectcross-modal competenceen-US
dc.subjectmusic readingen-US
dc.subjectteaching methodologiesen-US
dc.titleEl Desarrollo de la competencia intermodal en el aprendizaje de la lectura musical inicial en adultoses-ES
dc.titleThe Development of cross-modal competence in learning of initial musical reading in adultsen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US
dc.typeTextopt-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record