• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Neuma: Revista de Música y Docencia Musical
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Neuma: Revista de Música y Docencia Musical
  • View Item

Una perspectiva metodológica para la iniciación de la enseñanza de la música, a través de la asignatura denominada:: “Lenguaje Musical”

Author
Peñaherrera Wilches, Jimena

Full text
https://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/130
Abstract
This paper presents a methodology for initiating musical education through the course that develops in music education centers, which are here referred to this work as musical language. (fusion of musical theory and practice). It is based on the prospect of watching the musical as an integrated whole and are framed in a socio-cultural context itself, emphasizing practical application and supported children’s songs, genres Ecuadorian American taken as model-as these “sounds “- we allow a rapprochement with auditory experiences that bring children. It proposes a gradual systematic to achieve the attainment of musical development in students through this course, taught in schools specializing in music studies, which may present with different names like Audio-perceptual Education, Music Theory, Music Reading, Hearing Education, among others.
 
El presente documento plantea una propuesta metodológica para la iniciación de la enseñanza musical, a través de la asignatura que se desarrolla en los centros de educación musical, la cual denominaremos en este trabajo como Lenguaje Musical. (fusión entre la teoría y la práctica musical). Se sustenta en la perspectiva de mirar las manifestaciones musicales como un todo integrador y estas enmarcadas en un contexto socio cultural propio, dando énfasis a la aplicación práctica y apoyada en canciones infantiles, géneros musicales ecuatorianos, latinoamericanos tomados como modelo -ya que estas “sonoridades”- nos permitirán un acercamiento con las experiencias auditivas que traen consigo los niños y niñas. Propone una sistemática paulatina para lograr la consecusión del desarrollo musical en los estudiantes, mediante esta asignatura, impartida en los centros de estudios especializados en música, que puede presentarse con diversos nombres como Educación Audio-perceptiva, Solfeo, Lectura Musical, Eduación Auditiva, entre otros.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB