Show simple item record

dc.creatorOliva, M. Angélica
dc.date2009-12-01
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:38Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:38Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/180
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/220108
dc.descriptionThis article is about the meaning of educational vocation, and ethical, creative and esthetic dimensions and about freedom. What is the call of education? What is her purpose? In this days, is absolutely necessary to recover her moral sense, stolen earlier by the positivism and now by the new technocratic approach.By a phenomenological exercise, three letters face the subject. The first one is about education, ethic and politic: vocation traces. The second one: the didactical transposition, vocation leitmotiv. And the third one: the class room: an archeological draw of didactical experience. The three letters are sources for the educational vocation return.en-US
dc.descriptionEn este artículo se aborda el sentido de la vocación en sus dimensiones: ética, creativa, estética y de la libertad. ¿A qué nos convoca la educación? Es necesario rescatar el carácter moral de la educación usurpado, otrora, por el positivismo y, hoy, por un tecnicismo de nuevo cuño, que ha derivado hacia posturas tecnocráticas.En un ejercicio fenomenológico, tres Cartas abordan el problema. Ellas consideran: educación, ética y política, trazos de una vocación; la transposición didáctica, leitmotiv de la vocación, y el aula, bosquejo de una arqueología de la experiencia didáctica. Estas son algunas fuentes para restituir una vocación por la educación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/180/178
dc.rightsDerechos de autor 2009 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2009); 176-201en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 1 (2009); 176-201es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjectvocación por la educaciónes-ES
dc.subjecttransposición didácticaes-ES
dc.subjectaula, locus de la experiencia didácticaes-ES
dc.subjecteducational vocationen-US
dc.subjectdidactical transpositionen-US
dc.subjectthe class room locus of didactical experienceen-US
dc.titleCartas para (re)vivir una vocación por la educaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US
dc.typeTextopt-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record