• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Revista de Investigación Aplicada en Ciencias Empresariales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Revista de Investigación Aplicada en Ciencias Empresariales
  • View Item

VALUE PROPOSITION AND CUSTOMER SATISFACTION DURING THE COVID-19 PANDEMIC

PROPUESTA DE VALOR Y SATISFACCIÓN DEL CLIENTE DURANTE LA PANDEMIA COVID-19

Author
Ziller Carvajal, Karen Lorena

Armijos Armijos, juan Carlos

Full text
https://revistas.uv.cl/index.php/IACE/article/view/3385
10.22370/riace.2022.11.1.3385
Abstract
The current Covid-19 pandemic exposed some problems that companies experience in crisis situations, showing that they are not fully prepared to face them. Faced with such situations, companies have had to adapt to survive and continue in the market. To do this, several of these have modified their value proposition, resorting mainly to e-commerce or electronic commerce, in order to continue "selling" in a context of restrictions. Although this has been generally beneficial, such practice is not exempt from difficulties, which have had a negative impact on customer satisfaction levels. The article deals with the case of SportCh, a medium-sized retail company dedicated to the commercialization of sports products, which is analyzed through Model 5d, which includes awareness by the company as a central element. Through the application of said theoretical model it was possible to determine the cause of the problem and what were the internal and external impacts of the company.
 
La actual pandemia del Covid-19 dejó al descubierto algunos problemas que las empresas experimentan ante situaciones de crisis, mostrando no estar del todo preparadas para afrontarlas. Ante tal tipo de situaciones, las empresas han tenido que adaptarse para sobrevivir y continuar en el mercado. Para ello, varias de estas han modificado su propuesta de valor recurriendo principalmente al e-commerce o comercio electrónico, con la finalidad de continuar “vendiendo” en un contexto de restricciones. Si bien, esto ha resultado provechoso en general, tal práctica no se encuentra exenta de dificultades, las cuales han impactado negativamente en los niveles de satisfacción del cliente. El artículo trata el caso de SportCh, una empresa mediana, de retail, dedicada a la comercialización de productos deportivos la cual es analizada a través del Modelo 5d, el cual incluye a la toma de conciencia por parte de la compañía como un elemento central. A través de la aplicación de dicho modelo teórico fue posible determinar la causa del problema y cuales fueron los impactos internos y externos de la empresa.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB