• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

THEORETICAL CONTRIBUTIONS OF EMOTIONAL EDUCATION IN THE EDUCATIONAL FIELD

APORTES TEÓRICOS DE LA EDUCACIÓN EMOCIONAL EN EL ÁMBITO EDUCATIVO

Author
Pérez Fernández, Mabel

Full text
https://revista-avante.com/index.php/inicio/article/view/7
Abstract
This article presents reflections, from theoretical approaches of specialists and researchers of the Emotional Education construct and its importance in educational fields.Emotional Education currently stands as a fundamental component in areas related to teaching-learning processes, which in turn allows the development of training processes that tend to train a subject that responds to current demands. In these guidelines, school coexistence places the subject as the center in the development of skills and abilities that allow an optimal development in their role in today's society. In the formative, the teacher assumes a fundamental role, since it will be the one that directs processes that allow the student to advance in the education and management of his emotionality, which is directly linked with the school performance and with the integral formation of the latter.
 
Este artículo presenta reflexiones, desde planteamientos teóricos de especialistas e investigadores del constructo Educación Emocional y la importancia de ésta en los ámbitos educativos.La Educación Emocional en la actualidad se sitúa como un componente fundamental en ámbitos relacionados con los procesos de enseñanza-aprendizaje, lo que a su vez permite desarrollar procesos formativos que propendan a formar a un sujeto que responda a las demandas actuales. En estos lineamientos la convivencia escolar, sitúa al sujeto como el centro en el desarrollo de competencias y habilidades que le propendan a un óptimo desarrollo de su rol en la sociedad actual.En lo formativo, el docente asume un rol fundamental, ya que será éste que dirija procesos que permitan que el educando avance en la educación y gestión de su emocionalidad, la que está directamente ligada con el desempeño escolar y con la formación integral de éste.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB