• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

EFECTOS DEL ESTRÉS EN EL DESEMPEÑO DEL ESTUDIANTE TRABAJADOR

Author
Arias S., Cecilia

Ruiz Cartes, María Cecilia

Guajardo Espinosa, Andrea

Cofré Matus de la Parra, Susana

López Toledo, Marcel

Meriño Morales, Miguel

Full text
https://revista-avante.com/index.php/inicio/article/view/82
Abstract
The objective of this study is to describe how stress influences the academic performance of working students, detect the different strategies they develop in the search for solutions that alleviate their worries and the development of tolerance to frustration. It corresponds to a cross-sectional descriptive study applied to (85) Chilean working students selected at convenience from the cities of Chillán, San Carlos, Coihueco, Santiago and Yungay conducted in higher education services in 2020. The total population investigated corresponds to (62.2%) to women, (31.8%) to men, which of the total number of students indicated that they had presented a degree of stress during the semester, one (74.1%) indicated moderate academic stress, with a difference gender presented women the highest percentage of stress versus men.
 
El objetivo de este estudio es describir como el estrés influye en el rendimiento académico del estudiante trabajador, detectar las diferentes estrategias que desarrolla en la búsqueda de soluciones que aligeren sus preocupaciones y el desarrollo de la tolerancia a la frustración. Corresponde a un estudio descriptivo transversal aplicado a (85) estudiantes trabajadores chilenos seleccionado a conveniencia de las ciudades de chillan, San Carlos, Coihueco, Santiago y Yungay conducidos en servicios de educación superior del año 2020. El total de la población investigada corresponde un (62,2%) a mujeres, (31,8%) a hombres lo cual del total de los alumnos señala haber presentado un grado de estrés durante el semestre un (74,1%) señalo un estrés modero académico existiendo una diferencia de género presentado las mujeres el mayor porcentaje de estrés versus hombres.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB