Exelearning in the teaching of medicine: experience of its use in the subject of semiology
Exelearning en la enseñanza de medicina: experiencia de su uso en la asignatura de semiología.
Author
Rodriguez, Víctor
Abstract
eXe-Learning as a digital tool in a teaching-learning strategy, presents a range of possibilities that can be counted on to design the strategy, for the presentation of content, images, videos; and, if you want to present questionnaires with feedback and results. However, it is the teacher who, with an appropriate criterion and depending on the objectives that he wishes to achieve, will adapt theavailable options to the approaches of his strategy.
Keywords: exelearning, medicine, semiology, teaching, learning El eXe-Learning como herramienta digital en una estrategia de enseñanza-aprendizaje, presenta una gama de posibilidades con las que se puede contar para diseñar la estrategia, para la presentación de contenidos, imágenes, vídeos; y también si se quieren presentar cuestionarios con retroalimentación y resultados. Sin embargo, es el docente quien con un criterio apropiado y en función de los objetivos que desee alcanzar, adaptará las opciones disponibles a los planteamientos de su estrategia.
Palabras claves: exelearning, medicina, semiología, enseñanza, aprendizaje