Show simple item record

Crisis educacional: ¿un abismo sin fondo?

dc.creatorGómez Veas, Germán
dc.date2022-12-22
dc.identifierhttp://revistas.ugm.cl/index.php/rakad/article/view/513
dc.identifier10.61144/0718-9397.2022.513
dc.descriptionAbstract:This article intends to be a critical reflection regarding the educational crisis that several and very diverse countries or educational systems have dragged on for several decades. In particular, we emphasize an aspect that, according to various international studies, has a fundamental relevance: teaching and teachers. From this perspective, we carry out a critical analysis of the philosophy of pedagogical constructivism in that this educational current, to a large extent, has distorted the pedagogical work, and with it, has enthroned the crisis of educational quality. Keywords: educational crisis, teaching, teachers, pedagogical constructivismen-US
dc.descriptionEl presente artículo pretende ser una reflexión crítica respecto a la crisis educacional que sobrellevan varios y muy diversos países (o sistemas educativos), situación que se arrastra por varias décadas. En especial, ponemos énfasis en un aspecto que, de acuerdo a diversos estudios internacionales tiene una fundamental relevancia: la enseñanza y los docentes. Desde estaperspectiva, realizamos un análisis crítico a la filosofía del constructivismo pedagógico en cuanto a que esta corriente educativa, en gran medida, ha desvirtuado el trabajo pedagógico, y con ello, ha entronizado la crisis de la calidad educativa.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Gabriela Mistrales-ES
dc.relationhttp://revistas.ugm.cl/index.php/rakad/article/view/513/607
dc.rightsDerechos de autor 2023 Revista Akadèmeiaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceAkadémeia Magazine; Vol. 21 No. 2 (2022): Noviembre - Diciembre; 55-68en-US
dc.sourceRevista Akadèmeia; Vol. 21 Núm. 2 (2022): Noviembre - Diciembre; 55-68es-ES
dc.source0718-9397
dc.source0717-9936
dc.titleEducational crisis: a bottomless abyss?en-US
dc.titleCrisis educacional: ¿un abismo sin fondo?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record