• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Ciencias de la Actividad Física
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Ciencias de la Actividad Física
  • View Item

Impact on non-competitive recreational activities on gross motor skills of pre school children

Impacto de Actividades Lúdicas No Competitivas sobre las Habilidades Motoras Gruesas en Niños y Niñas Pre escolares

Author
Fritz Andrade, José

Vargas Vitoria, Rodrigo

Full text
https://revistacaf.ucm.cl/article/view/1190
Abstract
This study focuses on the impact of non-competitive recreational activities on the gross motor skills of preschool children. A non-competitive fun methodology and pre and post tests were used to record and analyze the impact of this study. Both the control and test groups used systematic and targeted physical activities. The control group has a value of 99.2 (motive motor) at the beginning and rises to107.0 at the end. Similarly, the test group increases from the initial value of 89.1 (motive motor) to a score of 112 (motive motor). The motor study has been used to address and organize tasks in the field of motor development in order to improve the teachers’ performance and promote participation and praxis of students in the physical education sessions.
 
Este estudio se centra en el impacto de las actividades lúdicas no competitivas de las habilidades gruesas en niños(as) prebásico. Se consideró una metodología lúdica con carácter no competitivo y la aplicación de un pre y post test, de modo de registrar y analizar el impacto de esta intervención. Tanto el grupo control como el experimental, avalan una práctica sistemática y dirigida de actividades físicas. El Grupo Control presenta un valor de 99,2 (cociente motor), al inicio del proceso, y asciende a 107,0 al finalizar éste. De igual manera, el Grupo Experimental incrementó desde el valor inicial de 89,1 (cociente motor), a un puntaje de 112 (cociente motor). Se sistematiza la intervención motriz para atender y organizar las tareas en el ámbito del desarrollo motor, con el fin de mejorar la intervención docente y favorecer la participación y la praxis del alumnado en las sesiones de Educación Física.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB