Emotional skills in physical education’s students from
Habilidades emocionales en estudiantes de Educación Física de una universidad de Chile
dc.creator | Verdugo Jara, Emanuel | |
dc.creator | Villavicencio, Jorge | |
dc.creator | Calderón González, Damián | |
dc.creator | Román Acevedo, Nicolas | |
dc.creator | Maureira Cid, Fernando | |
dc.date | 2023-01-17 | |
dc.date.accessioned | 2023-12-19T19:38:07Z | |
dc.date.available | 2023-12-19T19:38:07Z | |
dc.identifier | http://revistas.umce.cl/index.php/refc/article/view/2453 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/239214 | |
dc.description | Introduction: emotional intelligence is defined as personality traits, emotional competencies and cognitive abilities that allow the understanding and use of one’s emotions, and the understanding of the emotions of others/as. Objective: describe the emotional abilities of Chilean physical education students. Method: 159 physical education students from a university in Santiago de Chile were evaluated. The Rego and Fernández Emotional Intelligence Inventory was applied. Results: Empathy is the emotional ability with the best self-perception in the sample (4,7±0,5), men have better scores in emotional self-control and women have better scores in Empathy and Understanding of the emotions of others. Conclusion: the sample presents medium-high and high levels of self-perception of all emotional skills, with the highest score in Empathy. | en-US |
dc.description | Introducción: la inteligencia emocional se define como rasgos de personalidad, competencias emocionales y habilidades cognitivas que permiten la comprensión y uso de las emociones propias, y la comprensión de las emociones de otros/as. Objetivo: describir las habilidades emocionales de estudiantes de Educación Física de Chile. Método: se evaluaron 159 estudiantes de Educación Física de una universidad de Santiago de Chile. Se aplicó el Inventario de inteligencia emocional de Rego y Fernández. Resultados: la empatía es la habilidad emocional con mejor autopercepción en la muestra (4,7±0,5), los hombres poseen mejores puntajes en Autocontrol emocional y las mujeres presentan mejores puntajes en Empatía y Comprensión de las emociones de otros/as. Conclusión: la muestra presenta niveles medios-altos y altos en autopercepción de todas las habilidades emocionales, con el mayor puntaje en Empatía. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Departamento de Educación Física, Deportes y Recreación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación | es-ES |
dc.relation | http://revistas.umce.cl/index.php/refc/article/view/2453/2385 | |
dc.source | Revista Educación Física Chile; Núm. 276 (2023) | es-ES |
dc.source | 0719-1723 | |
dc.source | 0716-0518 | |
dc.title | Emotional skills in physical education’s students from | en-US |
dc.title | Habilidades emocionales en estudiantes de Educación Física de una universidad de Chile | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Educación Física Chile
[0-9]{4}