• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Teachers in Chile during the COVID Pandemic: A quantitative study of their emotions, wellbeing and professional burnout

Docentes en Chile durante la Pandemia COVID: Un estudio cuantitativo sobre sus emociones, bienestar y desgaste profesional

Author
Guzmán, Paulina

Varela, Jorge J.

Oriol, Xavier

Canales, Arnaldo

Quintana, Arturo

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7311
10.4067/S0718-07052023000200243
Abstract
The Pandemic has had an impact on people’s lives and, especially in schools, on students and teachers. The study characterizes the well-being of Chilean teachers based on different important variables for teaching and learning processes, such as job burnout, teacher well-being, as well as their positive and negative emotions and perceived social support during confinement. A sample of 635 teachers, 40.66 years old on average, mostly female (92.3%), was used for this purpose. The results showed that younger teachers experienced more negative emotions and burnout, women experienced more psychological burnout than men, while teachers in private subsidized schools experienced lower levels of well-being. The implications of these results for interventions and the importance of generating support for teachers in their profession are discussed.
 
La pandemia ha impactado la vida de las personas, especialmente, en la escuela. Sin embargo, no existen estudios en Chile que hayan examinado las implicancias en los docentes de este nuevo contexto. El estudio caracteriza el bienestar de docentes chilenos a partir de diferentes variables, claves para la enseñanza y aprendizaje, tales como el desgaste laboral, el bienestar docente, al igual que sus emociones positivas y negativas, como también el apoyo social percibido. Para estos fines se usó una muestra de 635 docentes, 40.66 años en promedio, en su mayoría mujeres (92,3%). Los resultados arrojaron que los profesores de menor edad experimentan mayores emociones negativas y desgaste, las mujeres, mayor desgaste psíquico que los hombres, mientras que los docentes de colegios particulares subvencionados menores índices de bienestar. Se discuten las implicancias de estos resultados en las intervenciones la importancia de generar instancias de apoyo para el ejercicio de su profesión.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB