Show simple item record

Los componentes que caracterizan (la conceptualización) las prácticas de la convivencia escolar

dc.creatorSerey Araneda, Daniel
dc.date2019-12-01
dc.date.accessioned2024-01-22T18:07:36Z
dc.date.available2024-01-22T18:07:36Z
dc.identifierhttps://www.reidu.cl/index.php/REIDU/article/view/11
dc.identifier10.54802/r.v1.n1.2019.11
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/239930
dc.descriptionThe objective of this article is to know the components that conceptually characterize school coexistence that would be consolidating a "culture of coexistence", based on the study of the representations contained in the speeches of 272 educational professionals, through a socio-critical, descriptive study. and transversal in 14 educational institutions in the year 2018. The study represents a partial dissemination of the results of a quantitative study of doctoral work, completed during the year 2019 in the municipal establishments of the commune of Puente Alto-Chile. The results that are exposed are some of the most relevant findings related to the interpretation of the participants' speeches, which reveal the different "pedagogical logics" that have to do with the experiences that occur at school and their way of being. the school.en-US
dc.descriptionEl presente artículo tiene como objetivo  conocer los componentes que caracterizan conceptualmente la convivencia  escolar que estarían consolidando una “cultura de la convivencia”, a partir del estudio de las representaciones contenidas en los discursos de 272 profesionales educativos,  mediante un estudio socio-critico, descriptivo y transversal en 14 instituciones educativas en el año 2018. El estudio representa una difusión parcial de los resultados de un estudio cuantitativo de trabajo doctoral, terminado durante el año 2019 en los establecimientos municipales de la comuna de Puente Alto- Chile. Los resultados que se exponen son algunos de los hallazgos más relevantes relacionados con la interpretación de los discursos de los participantes, que develo las distintas “lógicas pedagógicas” que tienen que ver con las experiencias que se dan en la escuela y su modo de ser de la escuela.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherVicerrectoría Académica (VRA)es-ES
dc.relationhttps://www.reidu.cl/index.php/REIDU/article/view/11/63
dc.rightsDerechos de autor 2019 Daniel Sereyes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es-ES
dc.sourceElectronic Journal of Research in University Teaching; Vol. 1 No. 1 (2019): REIDU; 65 - 93en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 1 Núm. 1 (2019): REIDU; 65 - 93es-ES
dc.source2452-4875
dc.source10.54802/r.v1.n1.2019
dc.subjectconvicencia escolares-ES
dc.subjectculturaes-ES
dc.subjectpracticas educativases-ES
dc.subjectschool coexistenceen-US
dc.subjectcultureen-US
dc.subjecteducational practicesen-US
dc.titleThe components that characterize (the conceptualization) the practices of school coexistenceen-US
dc.titleLos componentes que caracterizan (la conceptualización) las prácticas de la convivencia escolares-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeScientific Articlesen-US
dc.typeArtículos Científicoses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record