• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item

Innovating in rural education: hybrid education experience in times of pandemic in the Network of Community Technical Institutes

Innovando en la educación rural: experiencia de educación híbrida en tiempos de pandemia en la Red de Institutos Técnicos Comunitarios (ITC)

Author
Rodríguez Martínez, Emin David

Rodríguez Castellanos, Yesenia Belinda

Ordoñez Lara, Maricela Darilene

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/73594
10.5354/2452-5014.2024.73594
Abstract
The Network of Community Technical Institutes (ITC), with the support of strategic allies, has since its inception worked on the implementation of the Community Educational Model (EDUCAR) with the purpose of strengthening the curricular development of the Professional Technical Baccalaureates in Agricultural Development and Agroforestry Management in 28 Institutes in the central west of Honduras. This article presents the experience of the ITC Network that, as a way to face the circumstances created by the COVID 19 pandemic, implemented a hybrid education system, adapting the methodologies of the EDUCAR Model to this system, relying on platforms, resources, technological equipment, internet access and teacher pedagogical strengthening.
 
La Red de Institutos Técnicos Comunitarios (ITC), con apoyo de aliados estratégicos, desde sus inicios ha trabajado en la implementación del Modelo Educativo Comunitario (EDUCAR) con el propósito de fortalecer el desarrollo curricular de los Bachilleratos Técnicos Profesionales en Desarrollo Agropecuario y Gestión Agroforestal en 28 Institutos del centro occidente de Honduras. (Red ITC, 2020) En este artículo se presenta la experiencia de la Red ITC que, como una forma de enfrentar las circunstancias creadas por la pandemia de COVID 19, implementó un sistema de educación híbrido, adecuando las metodologías del Modelo EDUCAR a este sistema, apoyándose en plataformas, recursos, equipos tecnológicos, acceso a internet y fortalecimiento pedagógico docente. (Modelo EDUCAR, 2015)
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB