• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Social networks in society and their link with citizenship training in secondary school students

Redes sociales en la sociedad y su vínculo con la formación ciudadana en escolares de secundaria

Author
Madrigal Orellana, Andrés Joshua

Full text
https://revista-avante.com/index.php/inicio/article/view/100
Abstract
As we celebrate Facebook's 20th anniversary, we can see how our society has changed in recent years. Previously, traditional media such as television, radio and newspapers played a predominant role in the distribution of information. We have witnessed the transi tion from physical correspondence to digital communications through WhatsApp, also the rise of social networks as a large scale means of communication. Currently, the majority of high school students have a smartphone with Internet access, becoming a daily tool for them. This scenario raises key questions: What are the implications of this instant access to vast information? What kind of civic education are our young people receiving? This essay proposes an analysis of the role of social networks in the civ ic education of high school students, evaluating its impact on the decisions and lifestyle of users, and foreseeing the future for the current generation of students.
 
Al celebrar el vigésimo aniversario de Facebook, se puede observar cómo ha cambiado nuestra sociedad en los últimos años. Anteriormente, los medios tradicionales como la televisión, la radio y los periódicos tenían un papel preponderante en la distribución de información. Hemos presenciado la transición de la correspondencia física a las comunicaciones digitales a través de WhatsApp, también el auge de las redes sociales como medio de comunicación a gran escala. Actualmente, la mayoría de los estudiantes de secundaria poseen un smartphone con acceso a internet, convirtiéndose en una herramienta diaria para ellos. Este escenario plantea cuestiones clave: ¿Qué implicaciones tiene este acceso instantáneo a vasta información? ¿Qué tipo de educación cívica están recibiendo nuestros jóvenes? Este ensayo propone un análisis del rol de las redes sociales en la educación cívica de los estudiantes de secundaria, evaluando su impacto en las decisiones y el estilo de vida de los usuarios, y previendo el futuro para la generación actual de estudiantes
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB