• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Fundación Observatorio Ñuble
  • Avante: Revista de humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Approach to the Theory of the Network Society, Globalization and Connectivism in 21st century education

Aproximación a la Teoría de la Sociedad Red, Globalización y el Conectivismo en la educación del siglo 21

Author
Sobarzo-Ruiz, Rodrigo

Novoa, Sofía Almendras

Godoy Ponce, Alanis Ayleen Krishna

Elgueta Torres, Catalina

Full text
https://revista-avante.com/index.php/inicio/article/view/102
Abstract
The social implications that are mediated by the technologization of human interactions have an impact on how human development is considered in its different areas, mainly including education. To obtain an approach to this phenomenon, it has been consider ed to analyze the theory of network society, characterized by the omnipresence of technology and connectivity, globalization, as a driving force, has expanded educational horizons by promoting cultural diversity and the exchange of ideas worldwid e and connectivism as a relevant theoretical framework, highlighting the importance of networks and collaboration in the learning of students called digital natives of the 21st century.
 
Las implicaciones sociales que se encuentran mediadas por las tecnologización de las interacciones humanas, tienen una repercusión en cómo se plantea el desarrollo humano en sus distintos ámbitos, incluido principalmente la educación, para obtener una aproximación a tal fenómeno se ha considerado analizar la teoría de la sociedad red, caracterizada por la omnipresencia de la tecnología y la conectividad, la globalización, como fuerza impulsora, ha ampliado los horizontes educativos al fomentar la diversidad cultural y el intercambio de ideas a nivel mundial y el conectivismo como un marco teórico relevante, destacando la importancia de las redes y la colaboración en el aprendizaje de los estudiantes denominados como nativos digitales del siglo 21
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB