• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Chilena de Educación Científica
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Chilena de Educación Científica
  • View Item

PROPOSAL OF TEACHING LEARNING FOR THE DEVELOPMENT OF SKILLS OF SCIENTIFIC THINKING: BY METHOD OF DISCOVERYIN NATURAL SCIENCES FOR THE 3ND BASIC YEAR OF THE SPANISH SCHOOL MAR(A REINA, REÑACA ALTO, VIÑA DEL MAR

PROPUESTA DE ENSEÑANZA APRENDIZAJE PARA EL DESARROLLO DE HABILIDADES DEL PENSAMIENTO CIENTÍFICO: POR MÉTODO DE DESCUBRIMIENTO EN CIENCIAS NATURALES PARA 3 o A Ñ O BÁSICO DEL COLEGIO ESPAÑOL MARÍA REINA, REÑACA ALTO, V IÑ A DEL MAR

Author
Catalán, J.

Olivares, C.

Barrisa González, G.

Gutiérrez, A.

Paz, J.

Rocha, N.

Vera, P.

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/RChEC/article/view/2484
Abstract
He present work gives an account of a classroom innovation proposal from the framework of learning by discovery for the development of the current national curriculum and in terms of the objectives of contents, skills and attitudes declared in the Curriculum Bases, with emphasis on scientific skills. The proposal is a didactic product with a work plan of six sessions.(specialty and pedagogy) developed from classroom research strategies and contextual data methods, trying to address the question: ¿How to implement a teachinglearningproposal for the development of scientific thinking skills by means of discovery method in the 3rd basic of the María Reina Spanish School?
 
El presente trabajo da cuenta de una propuesta de innovación en aula desde el marco del aprendizaje por descubrimiento para el desarrollo del currículum nacional vigente y en cuanto a los Objetivos de contenidos, habilidades y actitudes declarados en las Bases Curriculares, con énfasis en las habilidades científicas. La propuesta es un producto didáctico con un plan detrabajo de seis sesiones (especialidad y pedagogía), desarrollado desde las estrategias de investigación en aula y métodos contextúales de datos, pretendiendo abordar la interrogante: ¿Cómo implementar una propuesta de enseñanza aprendizaje para el desarrollo de habilidades del pensamiento científico por medio de método por descubrimiento en el 3o básico del ColegioEspañol María Reina?
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB