Show simple item record

dc.creatorVarsas Calvert, Isabel
dc.creatorArancibia Canales, Guillermo
dc.date2023-09-14
dc.date.accessioned2024-03-13T12:24:23Z
dc.date.available2024-03-13T12:24:23Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/RChEC/article/view/2669
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/240888
dc.descriptionReflection about the matrix of the teachers formation, particularly in mathematics, due to the great influence that the positivist thought has had as the unique view which is valid in the formation of the education and mathematics professionals. This is opposed with a more actual view that answers to the great challenge of the present, with the assumption that teachers formation who are preparing themselves for an intelhgent complex and cross-disciplinary dialogue, where the person is saved in his or her several essential meanings.en-US
dc.descriptionReflexión de la matriz de formación de educadores, en particular de matemática, a partir de la gran influencia que ha tenido el modelo de pensamiento positivista como única mirada válida de la formación de profesionales de la educación y la matemática. Se contrapone una visión más actualizada que se haga cargo de los grandes desafíos del presente, asumiendo una formación de educadores que se preparan para un diálogo inteligente, complejo e interdisciplinar donde el sujeto es rescatado en sus múltiples dimensiones vitales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/RChEC/article/view/2669/2671
dc.rightsDerechos de autor 2023 Revista Chilena de Educación Científicaes-ES
dc.sourceRevista Chilena de Educación Científica; Vol. 1 Núm. 2 (2003); 20-23es-ES
dc.source2810-6040
dc.source0717-9618
dc.titleHACIENDO UNA TRILLA DE LA INSTRUCCIÓN A LA FORMACIÓN DEL PROFESOR DE MATEMÁTICAes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record