• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Bernardo O’Higgins
  • Autoctonía. Revista de Ciencias Sociales e Historia
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Bernardo O’Higgins
  • Autoctonía. Revista de Ciencias Sociales e Historia
  • View Item

Learning mediation in early childhood virtual spaces

Mediación de aprendizajes en espacios virtuales de primera infancia

Author
Ibáñez Muñoz, Rosa

Full text
http://www.autoctonia.cl/index.php/autoc/article/view/357
10.23854/autoc.v8i1.357
Abstract
The article presents the results of a qualitative research carried out in pre-school education in middle and transition levels of a private school in the Región Metropolitana in Chile. The purpose of this study is to investigate how the mediation and interaction processes of learning are carried out in virtual settings, through a case study, in order to gather field information on relevant aspects of learning mediation in boys and girls. of this stage of development. With this information, decisions and actions can be made in imminent future virtual interventions, as well as improve mediation strategies in face-to-face experiences. The results identify the mediation criteria that are specified in these educational levels, as well as the factors that influence interaction and mediation in virtual contexts, and their challenges. With this diagnosis, it is intended to generate from experience learning that opens up possibilities for improvement in the field of mediation and interaction in early childhood education.
 
El artículo presenta los resultados de una investigación cualitativa realizada en educación infantil en niveles medio y de transición de un colegio particular de la Región Metropolitana en Chile. Este estudio tiene como propósito indagar sobre cómo se realizan los procesos de mediación e interacción de aprendizajes en escenarios virtuales, a través de un estudio de caso, con el objeto de recabar información de campo sobre aspectos relevantes de la mediación de aprendizajes en niños y niñas de esta etapa del desarrollo. Con esta información se pueden tomar decisiones y acciones en inminentes futuras intervenciones virtuales, como también mejorar las estrategias de mediación en las experiencias presenciales. Los resultados identifican los criterios de mediación que se concretan en estos niveles educativos, así como los factores que influyen en la interacción y mediación en contextos virtuales, y sus desafíos. Con este diagnóstico, se pretende generar de la experiencia aprendizajes que abran posibilidades de mejora en el ámbito de mediación e interacción en educación infantil.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB