• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista Academia & Negocios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista Academia & Negocios
  • View Item

Brand equity of the Private Higher Education Institutions accredited in high quality

Brand equity de las Instituciones de Educación Superior Privadas y Acreditadas en alta calidad

Author
Parra Garcia, Paula Milena

Ortegon Cortazar, Leonardo

Full text
https://revistas.udec.cl/index.php/ran/article/view/10586
10.29393/RAN9-14BEPL20014
Abstract
Purpose: To explore the Brand equity of Private Higher Education Institutions (PHEI) with high quality institutional accreditation in order to provide information on the key components of university management from a marketing perspective. Design/Methodology: A cross-sectional quantitative method was used to analyze the answers of survey applied to 402 students from 11 different on PHEI. The design is descriptive and correlational with factorial analysis of data. Results: The factorial solution suggests that PHEI brand equity is composed of brand image and perceived quality. Practical implications: It contributes to the multifaceted understanding of brand equity in the educational sector, discussing how to maintain brand positioning or awareness; furthermore, identifying opportunities for improvement to university brand communication and visibility. Originality/value: This research proves latent dimensions of brand equity applied to PHEI in Colombia, contributing to the body of knowledge on brand building strategies of PHEI in a marketing context.
 
Propósito: Explorar el Brand equity de las Instituciones de Educación Superior Privadas con acreditación institucional de alta calidad, con el fin de suministrar información de los componentes claves de gestión universitaria desde una perspectiva de mercadeo. Diseño/Metodología: Se usó un método cuantitativo de carácter transversal, a través de una encuesta aplicada a 402 estudiantes de 11 diferentes IES. El diseño es descriptivo y correlacional con análisis factorial de datos. Resultados: La solución factorial sugiere que el Brand equity de IES está compuesto por las dimensiones de imagen de marca y la calidad percibida. Implicaciones prácticas: Contribuye a la comprensión multifacética del Brand equity en el sector educativo, discutiendo cómo mantener el posicionamiento o conciencia de marca y, además, identificar las oportunidades de mejora en la comunicación y visibilidad de marca universitaria. Originalidad/Valor: Esta investigación comprueba dimensiones latentes del Brand equity aplicado a IES de Colombia, contribuyendo al cuerpo de conocimiento en las estrategias de construcción de marca de las universidades en un contexto de mercadeo.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Communication and branding on national tourism websites 

    Fernández-Cavia, José; Universitat Pompeu Fabra; Castro, Daniela; CETT, Universitat de Barcelona. Cuadernos.info; núm. 37: Hacia una mirada iberoamericana del periodismo y las comunicaciones; 167-185
  • Grado de planificación y gestión estratégica en el proceso de branding en los clubes LFP en España 

    Mayorga Escalada, Santiago; Universidad Pontificia de Salamanca. Cuadernos.info; núm. 34: Evolución y Futuro de la Publicidad; 93-102
  • Social media, branding and consumption: An analyze of communication value chains 

    Arriagada, Arturo; Universidad Adolfo Ibáñez; De Simone, Liliana; Pontificia Universidad Católica de Chile. Cuadernos.info; núm. 42: Social media, branding y consumo; 12-15
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB