• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item

New mythologies for a youth in crisis. Cozy Games and My Time at Portia

Nuevas mitologías para una juventud en crisis. Los cozy games y My Time at Portia

Author
Vicent-Ibáñez, Mireya

Merinero-Sánchez, Adrián

Antona-Jimeno, Tamara

Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/72376
10.5354/0719-1529.2024.72376
Abstract
For centuries, myths have been an indispensable tool to help human beings understand the world. As time has gone by, their relevance has not diminished, though they require updating to remain relevant. In this context, video games are an ideal tool for their transmission and re-elaboration. This research explores the potential of video games, specifically cozy games, to generate new myths that can particularly appeal the youth. Through the mythoanalysis of the game My Time at Portia, it has been investigated how the different mythemes are incorporated and adapted to the ludonarrative of the selected game. This adaptation has generated a new myth capable of appealing the youth by offering them a narrative with which they can identify and that provides them with a sense of control and belonging, as well as presenting a trauma-free transition into adulthood.
 
Durante siglos los mitos han sido una herramienta imprescindible para ayudar al ser humano a entender el mundo. Con el paso del tiempo su relevancia no ha disminuido, aunque necesitan ser actualizados para mantener su pertinencia. En este contexto, los videojuegos se presentan como una herramienta idónea para su transmisión y reelaboración. Esta investigación explora la potencialidad de los videojuegos, en concreto de los cozy games, para generar nuevos mitos que puedan apelar especialmente a los jóvenes. Por medio del mitoanálisis de la obra My Time at Portia se ha estudiado cómo se incorporan y adaptan los diferentes mitemas a la ludonarración del juego seleccionado. Esta adaptación ha originado un nuevo mito capaz de apelar a los jóvenes al ofrecerles una narrativa con la que se identifican y que les aporta una sensación de control y pertenencia, al tiempo que presenta una transición a la vida adulta libre de traumas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB