Character education and virtues: A personalist pedagogical perspective
Educación del carácter y virtudes: una perspectiva pedagógica personalista
dc.creator | Porcarelli, Andrea | |
dc.date | 2024-05-31 | |
dc.date.accessioned | 2024-08-06T16:39:17Z | |
dc.date.available | 2024-08-06T16:39:17Z | |
dc.identifier | https://revistas.uft.cl/index.php/rer/article/view/398 | |
dc.identifier | 10.38123/rer.v3i1.398 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/244541 | |
dc.description | The subject of character education has aroused increasing interest over the past decades, during which several specialised research centres have taken shape. As part of the awakening of interest in practical philosophy, extensive research on the ethics of virtues has been developed. There are some research centres, especially in the UK, which have linked character education and the development of virtues. A pedagogical framework that would be interesting to explore more deeply can be identified within the personalist approach, above all through the contribution of Thomas Aquinas. This paper develops the idea that Aquinas’s moral doctrine on virtues can be the ideal theoretical foundation for the education of character in the personalist sense. | en-US |
dc.description | La educación del carácter ha despertado un interés creciente en las últimas décadas, durante las cuales se han conformado varios centros de investigación especializados. Como parte del despertar del interés por la filosofía práctica, se han desarrollado extensas investigaciones sobre la ética de las virtudes. Hay algunos centros de investigación, especialmente en el Reino Unido, que han vinculado la educación del carácter y el desarrollo de las virtudes. Un marco pedagógico que sería interesante explorar más profundamente puede identificarse dentro del enfoque personalista, sobre todo a través de la contribución de Tomás de Aquino. Este artículo desarrolla la idea de que la doctrina moral de Tomás de Aquino sobre las virtudes puede ser el fundamento teórico ideal para la educación del carácter en el sentido personalista. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Instituto Escuela de la Fe | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uft.cl/index.php/rer/article/view/398/442 | |
dc.relation | https://revistas.uft.cl/index.php/rer/article/view/398/444 | |
dc.rights | Derechos de autor 2024 Andrea Porcarelli | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es-ES |
dc.source | Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 9-26 | en-US |
dc.source | Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 Núm. 1 (2024); 9-26 | es-ES |
dc.source | 2452-5936 | |
dc.source | 10.38123/rer.v3i1 | |
dc.subject | character education | en-US |
dc.subject | virtues | en-US |
dc.subject | Thomas Aquinas | en-US |
dc.subject | pedagogical personalism | en-US |
dc.subject | educación del carácter | es-ES |
dc.subject | virtudes | es-ES |
dc.subject | Tomás de Aquino | es-ES |
dc.subject | personalismo pedagógico | es-ES |
dc.title | Character education and virtues: A personalist pedagogical perspective | en-US |
dc.title | Educación del carácter y virtudes: una perspectiva pedagógica personalista | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Peer-reviewed articles | en-US |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Educación Religiosa
\([0-9]{4}\)